Sunday, May 31, 2009

Dan Sebenarnya...


Salam...

Hai! Kowang watper hari ni, Ahad? Aku cuma lepak di rumah sepanjang hari, ye lah, bermalas-malasan di katil sehingga jam 11 pagi, baru bangun.Sampaikan sms Shahril pukul 9 pagi yang tanya aku dah breakfast ker blom, tak ku jawab sebab tido, he3x...Nak ajak aku breakfast kat Leha Kelfood la tu. Actually, aku sangat suka kalo pagi Ahad aku di mulakan dengan breakfast kat mana2 ngan kawan2, best jer suasana pagi Ahad tu untuk silaturrahim sesama kita, chewah. Hmm...aku patut try morning walk ngan Natrah n mak nya, Che Jah plak kat Ampang pulak pas ni.

After mandi, sempat online Facebook sambil tengok Busana kat TV9, sebab aku suka tengok destinasi shopping yang best2 (walaupun aku bukan kaki shopping tegar...) dan pengacara program tu, Sharifah Nur Syed Ali, pada aku cun n aku memang suka tengok pompuan pakai tudung yang pandai bergaya, looks attractive (berbeza ngan aku ni, simple jer...). Sebab tu aku rajin beli majalah Nur, suka tengok Heliza AF dalam Syurga Cinta, Bienda (bukan Waheeda yer...), Ekin isteri Mawi, etc.

Oh ya! Kat atas tu,nama dia Yuna, penyanyi lagu Dan Sebenarnya. Dia tak cun, tapi first time aku dengar suara dia, cam aku suka pulak. Bila aku tau penyanyinya pakai tudung, boleh main gitar pulak tuh sambil nyanyi, student UiTM amik Laws, huiyo, suka pulak aku tengok dia. Then, gaya dia simple jer, ye lah, gaya student tapi berbakat dalam muzik. Aku memang kagum ngan perempuan yang boleh main alat muzik ni macam gitar ker, dram ker, cam happening jer...Aku? He3x...sorry la, aku sangat tak berbakat main musical instruments, serius takde talent. Kalo zaman skolah rendah dulu, aku paling benci kena tiup rekorder, eyyyyyy...susah sangat! Tapi kalo nyanyi, arh, tu takper. La ni pon aku tengah cuba2 lagu Tak Mungkin Kerna Sayang (Alyah) & Terlanjur Cinta (Rossa duet Pasha Ungu), he3x...

Ok, berbalik kepada cerita aku hari ni, I had my lunch sambil tengok Melodi. Then after performed Zohor prayer, aku pun start...jeng3x...ngemas bilik! Oleh kerana aku pesakit asthma yang allergic pada habuk, so aku pakai la topeng jerebu tu (perasan jap jadik doktor pakar di bilik pembedahan, hik3x...) Baru 10 minit kemas, aku dah berpeluh2 gilo, huh, natural sauna! Habis aku buang barang2 ex-housemate aku yang ada bawah katil tu,sapu habuk, mop lantai segala, etc...tu pon dekat kol 5 petang baru clear. (Sebab masa Nona tunjuk wedding Yatt tu, aku berenti wat kije, he3x...cantik dia ni, muka Melayu asli...) Hasil ngemas, ada la 2 plastik besar beg sampah kaler itam itew ngan lebih kurang 4 beg/kotak yang patut aku buang! Tu pun aku tak usik lagi almari baju yang dah nak 'melimpah' tu sebab dah tak muat n lap rak buku aku yang dalam bilik. Petang tadi wat major clearence dulu, he3x...Sempat cuci, berus bilik air masa tadah air nak mop lantai. Thanks to my adik, Pok Yi yang telah berjaya buat 'maintanence' bilik air sebelum ni,sebab kat umah dia tak buat apa, plus dia gak yang clearkan ruang dapur aku, ngan bilik bujang lagi satu. So, aku hutang lagi nak kemas meja komputer aku, rak2 serbaguna yang kat ruang tamu yang sempit ini, owh, suratkhabar lama yang udah membukit, siket kabinet dapur, lap peti ais juga. Ari tu dah kemas siket rak kasut, lap kabinet TV (umah aku memang banyak habuk, sejam lepas lap dah berabuk balik, sabar jer la...)

Hmmm...baru clear siket bilik aku, nampak lapang jer. Saper kata dok umah boring, tak lah, actually macam2 boleh buat kan? Sementara tunggu lantai bilik yang aku mop kering, apa lagi, layan Facebook lagi. Owh, terpaksa kensel nak makan cendol petang ni ngan Shahril sebab lambat habis ngemas. Sempat chatting ngan kawan aku, Aishah. Macam best kan kitaorang plan berangan nak simpan duit gi New Zealand ujung tahun depan about 1 week, he3x...Aishah ni so sempoi, ari tu dia redah sensorang gi Australia 10 hari, respect gilo aku kat dia! Dia gi Gold Coast, Sydney n Brisbane kot lagi satu tempat tu. Then sempat juga chatting ngan Kak Fadzni (now dia tengah sambung master kat Brisbane), chatting ngan Besut juga(kawan aku reporter kat Utusan, cam best kan ari tu dia dapat interview Sultan Selangor masa isu kat Perak), balas email Jai pasal dia teringin nak makan ikan bakar petai kat Tanjung Lumpur, Kuantan. Oh, dah 6.30 petang, so aku kena gi mandi dulu! Best betul dapat syampu rambut.

Malam...baru sempat baca 2 paper yang wajib aku beli setiap Ahad, Berita Minggu dan Mingguan Malaysia. Ni tengah merepek kat blog ni sambil chatting ngan my junior masa skolah, Nurul Shima Mohd Shahrir n semestinya layan Ghost 2 @ 8TV. Hmm...tetiba rindu kat kawan2 skolah menengah especially bila dapat sms dari Yus @ Yusmaniza Zainal Abidin pagi semalam, mintak maaf kalu ada salah silap kata dan perbuatan n mintak di permudahkan urusan sebab esok, 1 Jun 2009, dia dan husband nak berangkat menunaikan umrah di Tanah Suci. Aku seakan memahami pulak perasaan dia waktu sms tu sebab aku pernah melalui perasaan yang sama 4 tahun lepas. Aku pun sms kawan2 mintak maaf gak. Moga Allah permudahkan segala urusan dia dan suami di sana, insya Allah.

Nota Kaki: Aku dah fikir apa nak beli hadiah birthday untuk diri sendiri tahun ni; almari baju, dapur n tilam baru, hu3x...

2 comments:

  1. Salam, sapa kata tak berbakat...


    Tuh nyanyi Tragedi Buah Epal kat Stadium Sleyang tuh taun 2004.

    ReplyDelete
  2. Bukan Tragedi Buah Epal ler...tapi lagu Kak Nita gak, Akhirnya Kini Pasti, yeah!

    ReplyDelete