Tuesday, May 5, 2009

Seindah Biasa...


Jalan pernah takut ku tinggalkan
Saat bintang tak mampu lagi berdendang
Saat malam menjadi terlalu dingin
Hingga pagi tak seindah biasanya


Takkan mungkin kita bertahan
Hidup dalam kesendirian
Panas terik hujan badai
Kita lalui bersama
Saat hilang arah tujuan
Kau tahu ke mana berjalan
Meski terang meski gelap
Kita lalui bersama


Ku tak bisa merubah yang telah terjadi
Tapi aku kan menjanjikan yang terbaik
Agar kita tak pernah menjadi-jadi
Meski beza dermaga untuk kita berlabuh


Pernah kita jatuh
Mencuba berdiri
Menahan sakit dan menangis
Tapi erti hidup lebih dari itu
Dan kita mencuba melawan



Nota Kaki Kanan: Not really a good day at opis today, hik3x...Bukan aku seorang saja, but few people also. Dulu masa still kije kat opis lama, especially 2 tahun terakhir tu, everytime aku rasa down, frust, teraniaya or whatever feelin yang sewaktu dengannya, mesti aku layan lagu Siti Nurhaliza ni, album Prasasti Seni. Pagi, on the way gi ofis, aku akan ulang lagu ni banyak kali untuk motivate n wat konsert sendiri, wawawa...Memula aku tak suka sangat lagu ni, tapi bila aku dengar dengan 'mata hati' liriknya, hmmm...aku rasa tertarik. Terutama part yang last skali tu..."Pernah kita jatuh, mencuba berdiri, menahan sakit dan menangis, tapi erti hidup lebih dari itu, dan kita mencuba melawan..."

Yes! Lirik lagu tu terus lekat dalam diri aku, especially bila kita hadapi situasi yang 'tak menyenangkan' kat tempat kerja, LAWAN!LAWAN!LAWAN!Orang yang tak senang dengan kita, memang suka tengok kejatuhan diri kita walaupun orang tu satu department dengan kita, teruk kan? So buat apa kita nak ikutkan perasaan kita sangat, bila kita marah2, melenting, derang suka sambil tepuk tangan sambil berkata," Hmm...dia tak tahan esok, berenti la tu..." What type of 'constructive dismissal'??? Cara melawan? Lawan perasaan sendiri actually dari perasaan yang tak bagus seperti sedih, frustration, bengang, tidak puas ati, etc.

Aku selalu percaya, jatuh bangun hidup seseorang individu itu adalah bergantung kepada diri kita sendiri selain dari ketentuan dari Nya. Kita ada hak nak tentukan apa jua bentuk keputusan yang kita nak ambil terutama yang melibatkan masa depan kita macam kahwin, keluarga, kerjaya, sambung blaja,etc dan once decide, kita harus bertanggungjawab dengan keputusan tu. Kita tahu apa yang kita nak, tak perlu nak ikut2 orang. Dalam hidup, kita ada orang2 sekeliling macam family, kawan-kawan yang kita percaya, yang kita boleh lepaskan perasaan, kutuk2, he3x... Then we will feel release, then bley sambung concentrate balik wat keje.

Malas nak layan orang2 yang berfikiran singkat, perasan bagus, suka cari salah orang especially highlight silly mistakes supaya orang tu kena marah dengan bos, FAKE, busybody nak ambil tahu personal orang lain, sok...sek...sok...sek...Allah itu Maha Adil, Dia boleh bayar 'cash' anytime Dia nak, nak balas membalas perbuatan derang, bukan kerja aku, I leave it to Dia. Ni peringatan untuk diri sendiri jugak, he3x...sebab aku pun boleh tahan 'lancang'...Paling 'best', dalam masa 10 bulan ni, aku dah pandai blaja maki orang dengan 'mencarut' perkataan kasar2, wah! Sampaikan ex-HR Manager aku tekezut and berkata," Sejak bila awak blaja cakap macam ni, dulu tak pernah dengar pun?" Arghhh...redah jer, semangat kena kuat, buat bodo...

No comments:

Post a Comment