Tuesday, September 15, 2009

Mok Su Mulut Gege...

Mirza just got their Kelantanese nick Name!
Mirza's Kelantanese nick name is Mok Su Senoh !


Alifi Alias
Alifi Alias
Mok Su Kepoh..? :D

Iera Pretty
Iera Pretty
hai Kak Mek..memang sesuai 2...hehehe

Maznah Muhamad Nor
Maznah Muhamad Nor
Mok Su Timoh.....Tok Mek Bong....Tok Mek Ngoh...

Mirza Riadianie
Mirza Riadianie
Mok Su Mulut Gege...

Maznah Muhamad Nor
Maznah Muhamad Nor
ah ah la...lupe dah Mok Su Mulut Gege....

Nota Kaki: Masa memula wat kuiz ni tadi, aku dah tergelak besor bila tengok resultnye. Sungguh tak ku sangka nama Kelantan aku adalah Mok Su Senoh! Hik3x...cam tau jer, guru kelas aku masa Darjah 6 Hijau, pangge aku ngan nama Mek Senah, so nama Senah tu memang sinonim ngan aku la kan? Maybe ada kaitan ngan Rosnah Mat Aris juga, huhuhu...

By the way, nama Mok Su mengingatkan aku pada satu karakter sorang makcik ni, kalau tak silap aku sedara mara sebelah arwah papa aku. Masa aku kecik2 dulu, rumah arwah nenek aku tu, selalu di kunjungi sedara mara, sepupu sepapat family sebelah papa taim raya, yang aku tak kenal sorang pown. Dan salah sorangnya adalah Mok Su Mulut Gege. Huh, makcik ni walaupun fizikalnya agak bongkok, tapi stamina vokal dia, pergh...kuat giler! Dan pastinya, mulutnya sangat riuh, bercakap tak henti2, kalau dia turun kereta kat laman umah nenek aku tu, trus, "Assalamualaikum..." Pot...pet...pot...pet...naik tangga, ruang tamu, dapur, balik semula ruang tamu, mulut dia tak henti2 bercakap. Owh ya, "gege' tu kalau dalam bahasa Kelantan, maksudnya macam riuh la. Huruf 'e' tu bunyikan macam kita sebut 'epal', 'e' taling ek? Aku tak sure Mok Su Mulut Gege ni ada lagi ker tak sebab paling last aku jumpa dia pon, masa sekitar 80-an. Memang ghalit la aku tengok dia berborak, teruja sebab dia cakap dalam loghat Kelantan dengan sangat kuat, laju dan riuh, huh! Setakat karakter Joyah ker, Normah Becok ker, memang aku rasa kalah la ngan dia. Yang pasti, aku sama sekali tidak sama ngan Mok Su Mulut Gege sebab aku tak banyak cakap dan agak2 pemalu gitew! Kalau tak, takkan la orang cakap aku sombong kan...

No comments:

Post a Comment