Friday, September 4, 2009

Aku pon ada maruah!

Salam...

Perasaan yang mendung sejak semalam, tapi ku tahan sepanjang hari...Mereka boleh cakap macam2 pasal aku, derang pon actually bukannya bagus sangat. Derang tak sedar, perbuatan, tutur kata derang selama ni banyak melukakan hati ramai orang. Perlu di ingat, kita tak selamanya berada di atas. Hopefully 1 day, derang akan terima balasan dan masa tu derang akan ingat perbuatan mereka selama ni. Doa orang 'teraniaya' ni kan makbul...Banyak contoh tindakan mereka yang zalim dan berlaku tidak adil pada orang lain, sangat mementingkan diri sendiri yang telah aku saksikan dengan mata hati ku sendiri.

Untuk diri sendiri, aku pun bukan selalunya betul. Bak kata drama Nur Kasih semalam, dugaan, ujian yang kita lalui, maybe satu bentuk teguran dari Nya atas kesilapan yang selama ni kita tak sedar. So, kena carik sendiri, muhasabah balik mana yang perlu untuk kebaikan diri sendiri di masa hadapan. Dari segi lain, Tuhan kadangkala menduga kita dengan mende yang berat2 sebelum Dia nak hadiahkan sesuatu yang lebih baik pada kita.

Perkara ni baru sangat berlaku, dan aku sendiri internally macam 'weng' jer lagi. Tapi sejak petang semalam juga macam sudah ada ada 'guidance' melalui beberapa perkara cuma terpulang pada aku nak buat keputusan. Have to think very carefully. Kalau aku cekal dan berani buat keputusan itu walaupun ia sangat berisiko tinggi, percayalah, hanya sebab aku pon ada maruah! Kepada yang telah bertindak lebih awal, kowang tak rugi apa2 dan sebenarnya kowang telah membuat keputusan yang betul dengan meninggalkan mereka2 yang zalim dan mementingkan diri sendiri ini.

Nota Kaki: Nak jadik pengurus rumahtangga sepenuh masa...

2 comments:

  1. akak..derang tu buta,dan anggaplah ni ujian buat derang jugak..

    ReplyDelete
  2. huhu..saba ey kak..
    sian akak, dulu de gak abg edi..nih tinggal sebatang kara. saba la.

    mereka² ingt kite org bawahan xde maruah. dats y dorang wat sesuke ati. sya doakan akak kuat hadapi sume nih.

    ReplyDelete