Wednesday, June 10, 2009

Tuuu...Dok Kor.

Salam...

Hmmm...sudah 2 hari aku tak makan nasik sebab aku nak kurus macam Lisdawati tanpa pergi ke Slim World, wawawa...Tapi ni aku nak citer tempat faveretku lately untuk breakfast. Nama kedai Tuu...Dok Kor, somewhere kat Taman Samudera, Batu Caves, dekat dengan opis aku. Di promote oleh si Linda IR and Aimi clerk aku. First time Linda belanja aku makan nasi kerabu bungkus, pergh...aku makan kat ofis dengan begitu berselera sekali, sedap seyyyy...So, last Friday, 5 Jun 2009, aku ajak Mahera n adik aku Pok Yie breakfast kat sini, belanja derang. Saja amik mood makan makanan Pantai Timur before bertolak ke Terengganu, ceh! Sebab aku dah pernah makan nasi kerabu, so this time aku nak try nasi berlauk sebab aku dah usha lama ikan rebus goreng itew! Very the kampung kan aku ni? Nasi putih biasa jer tapi makan ngan gulai ikan campur timun, ngan sambal lada yang di gaul2, tu dia...sedakkkk laaa... Nak plak alas ngan daun pisang, selera jer aku makan.Nasi berlauk ni faveret si Linda IR, dia selalu makan dengan gulai ayam,aku jer kampung, he3x...Kalo kat Kelantan, aku suka makan nasi berlauk dengan daging goreng kunyit.

Ni Mahera nyer breakfast...nasi kerabu dengan lauk daging bakar, telur masin n ayam goreng. FAVERET KU! Kalau ada solok lada (lada hijau muda yang di sumbat isi ikan campur kelapa setelah lada di belah tengah, he3x...) lagi beh! Tapi aku cuma akan korek makan isi kelapa tu jer, ladanya aku tinggal. Kopok tu kowang pecah2 kan dulu kecik2, then gaul skali ngan nasi biru tu, baru sedap makan, kruk...krak..kruk..krak...he3x...Adik aku pon makan nasi kerabu gak, terpaksa layan kitaorang bangun pagi walaupon jarang amik breakfast sebab sakit perut.

Lepas abis melantak nasi berlauk n nasi kerabu tu, he3x...macam tak puas ati jer tak rasa nasi dagang sekali kan? Aku pon bangun order nasi dagang gulai ayam, shared ngan Mahera, sebagai wakil makan untuk Che Pi, wawawa...Faveret Che Pi nih. Serius aku cakap, beb, gulai ayam dia memang sedap siot! Maybe next time bole try ikan aya pulok. So this picture is actually specially dedicated to you, my big bro, Che Piang, he3x...So next time masa weekend, after Subuh tu takyah ar tidur balik, kita gi makang nasi dagang dulu kat sini, ok? Kat kedai ni, kalo weekend, dalam pukul 8 lebey pagi tu, dah habis segala makanan tu. Family ramai makan kat sini, bawak anak2 breakfast, best! Sometimes, hari kerja pon, orang berbaris nak order makan kat sini. Abis breakfast, walaupon aku cuti, namun ku singgah jua opis, settle kerja siket....hmmm...

Nota Kaki: Sorry, tak sempat update lagi citer pasal trip Teganung, penat dan ngantuk baru balik dari Jusco AU2 tadi, sampai umah dalam pukul 10.15 malam. Lepak ngan Natrah n Ira, as usual sharing moment, hik3x...Lepak @ Nasi Lemak Antarabangsa, aku juz order tauhu sumbat, tu pon separuh tak abis, he3x...After Maghrib, rewang tengok baju2, perasan nak shopping tapi tak beli apa pon. Then, kitaorang gi lepak Big Apple Donut, terkial2 aku nak abiskan seketul donut tu ngan jus oren. Hmm...penat nih...tapi masih maintain bole 'ngumpat', wawawa...


1 comment: