Thursday, June 11, 2009

Cinta Dalam Hati


Mungkin ini memang jalan takdirku
Mengagumi tanpa dicintai
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
Dengan hidupmu, dalam hidupmu

Telah lama ku pendam perasaan itu
Menunggu hatimu menyambut diriku
Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
Bahagia untukku, bahagia untukku


Ku ingin kau tahu diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu hingga hujung waktuku
Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
Dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
Dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja

Nota Kaki: Aku suka lirik lagu ni sebab ia mengingatkan aku pada kisah2 'chenta hati' lama aku. Walaupun agak pedih dan melukakan tapi aku adalah orang yang selalu percaya bahawa setiap apa yang kita lalui, kita sendiri perlu mencari hikmahnya, insya Allah. Kadang-kadang Tuhan temukan kita dengan seseorang untuk tempoh sementara melalui detik-detik gembira bersama sebelum Tuhan ambil dia dari kita dan berpisah mungkin untuk selama-lamanya. Huh, jiwo la mokcik nih!!!! Oleh kerana lagu ini dinyanyikan oleh Pasha vokalis Ungu, maka aku pilih gambar berbaju ungu gak sambil mengadap Laut China Selatan. Lokasi? Kampung Rhu Sepuluh, Setiu, Terengganu. Kebetulan semalam aku teman Natrah beli CD lagu ni. Dan hari ini, topik berborak aku ngan my big bro melalui email adalah mengenai Cinta Dalam Hati, huyo! Citer yang sweet dan romantis apabila si suami mendedikasikan buku yang di tulis istimewa untuk isterinya yang telah tiada; betapa hidup si suami rasa kosong dan tidak bermakna tanpa kehadiran isteri tersayang yang selalu memberi dorongan dan semangat. Romantik kan? Macam kisah Shah Jehan dan Mumtaz nya yang mengabadikan Taj Mahal sebagai lambang cinta agung, kasih sayang sejati mereka berdua. Aku sok nak bina apa pulak ek, he3x...

No comments:

Post a Comment