Friday, June 26, 2009

Hujan Lagi Hati Ini...


Salam...

What a tiring week...since last Monday, my heart...uuuuuuu....my heart...eh, dah jiwang lagu Irwansyah ngan Acha Septriasa pulak, over tau! Rasa cloudy jer dan hari ini klimaks nya bila aku yang lurus bendul ini, tanpa dapat di tahan2 lagi petang tadi, setelah di cover baik sekian sekian lama, finally 'hujan' jua, isk3x...Ya, ketika itu saya sangat tergamam dan bila melabuhkan punggung saya di kerusi pejabat saya, tanpa di tahan2 'air hujan' itu turun dengan lajunya. Bila niat kita ketika menyampaikan maklumat di balas dengan ayat2 sacarstic dari orang itu, apatah lagi ia menyentuh komitmen dan yang sewaktu dengannya, tambahan taim ni, physical n mentally tired (hmm...pagi tadi sudah menunjukkan tanda2 awal asthmaku akan menyerang, tapi kugagah juga melangkah ke suatu tempat bernama PEJABAT, he3x..), huish, hati mak memang sedih, noq! Fragile n manja sungguh la fomfuan ni! Lantas ku called Cik N dan Cik Z untuk melepaskan rasa supaya lega. Just now dengan Cik C, ingatkan rupanya sudah ok, tapi sama juga, isk3x...Dan akhirnya, kesan daripada cuaca 'hujan' ari ni, saya sudah sakit kepala, ha3x...

By the way, rasa sedih ku itew di legakan seketika apabila ku buka Facebook dan mendapat email dari seorang junior sekolahku yang berusia 29 tahun, nak berkongsi sesuatu tentang dirinya. Actually, baru jer jumpa balik dalam Facebook, masa kat sekolah dulu takde la rapat sangat dengan dia, tapi last week, kitaorang ada chatting panjang berjela, cakap macam2 hal, so maybe ada rasa comfortable sikit kot. Aku tak kisah, memang aku suka dengar cerita kawan2, nak kasik nasihat pun tak pandai sebab aku kan budak lagi, he3x...So the best thing is listen to.

Hmm...lagi satu yang aku rasa best jugak bila lunch tadi, ada sorang Chinese manager kat ofis aku, nama Mr Roger Yew belanja aku makan, yeay! Camner aku bley terlepak ngan dia pon aku tak sure, hu3x...Memandangkan kitaorang 2 orang jer tadi, so tak main la citer pasal kerja. Dia tanya aku camner aku bole tau cakap Cina sikit2, he3x...pastu pasal lagu Teresa Tang, 'Yue Liang Dai Biao Wo De Xin', ha3x...gilo!Dia pon bole jer layan aku. Maksudnye kalo di translate ke bahasa Melayu, "Bulan itu menunjukkan hati I lah!!!!" (Ha3x...aku quote balik translation Kache pada aku) Citer pasal Stephen Chow dan Shaolin Soccernya, citer pasal ilmu telek menelek berdasarkan tarikh dan masa kita lahir, layan jer orang tua umur dalam lingkungan 50 an tu, yang lagi 3 tahun setengah nak retire tu, ngan budak pompuan yang umurnya bakal menginjak ke 31 bulan depan, hik3x...Best la dia, so sempoi! Kalu bertembung pagi2 tu aku rajin jer greeting dia, "Zhou Shen!" Sebab tu jer yang aku tau, hu3x...Ni hou ma? Ni zhe tao ma? Itu saja cerita saya untuk hari ini, ek?

Nota Kaki: Teringat zaman kecik2 membesar dengan lagu Beat It- Michael Jackson...dah takde dah dia...Seluruh dunia terkejut dengan berita pemergiannya...

No comments:

Post a Comment