Monday, July 20, 2009

My Lovely Cik Pya...

Salam...Malas nak citer panjang, ngantuk nih...Selamat Hari Lahir ke 2 untuk the one and only anak saudaraku, Cik Pya! Actually besday dia semalam, 19 Julai. Cepat betul...dah 2 tahun. So, bley ar request adik pulak, he3x...ajar dia tanggungjawab siket, he3x...Cousin2 mu? Sowy! Mama Long tak mampu nak produce lagi, wawawa...

Anak sedara aku ni ringan dan halus macam bihun, he3x...tapi la ni dah ok siket sebab dia suka makan. "Nak nashik, nak nashik...", "Nak shusu, nak shusu..." Tang mana dia blaja ngan slag Dato Sheila Majid ni pon aku tak sure. Cik Pya ni suka ngajuk orang dewasa cakap. Macam ari tu, kalo dia nak terjatuh ker, barang yang dia pegang nak jatuh ker, siket2 dia cakap, "Allah! Allah!" Hik3x...comey jer...Kalo taim orang sibuk nak hidang makan, dia pon sibuk nak tolong, so tugas dia adalah angkat gelas, sebutir demi sebutir, he3x...juruh la mek nih....

Hmmm...3 beranak ni lahir bulan yang sama, bulan Julai. Cik Pya n papanya berkongsi tarikh lahir yang sama. Mamanya (iaitu adik aku, Angah) nyer besday, 21 Julai. Termasuk aku, Mama Longnya, kitaorang celebrate besday bulan yang sama, Julai. Plan nak makan2 this weekend ni, tapi tak tau nak gi mana or nak makan apa...

Dari umur 1 hari lagi, dah di ajar bergambar depan kamera, bley? Budak2 zaman sekarang...Dulu, Cik Pya ni nampak muka aku jer dia nanges, lama jugak la...dari umur dia baper bulan ntah, tapi 2,3 menjak ni dah ok. Maybe dia 'sentap' ngan aku kot sebab aku jarang jengok dia walaupun Keramat ngan Greenwood tu, tak lah jauh mana. Maybe dia dah cam aku, bila tengok profile pic aku dalam Facebook. dia sebut, "Balong! Balong!" Ces! Apa dia ingat aku ni ayam jantan? Wawawa...Besar nanti jadi Doktor Pya tau!

Nota Kaki: Minggu ini mood untuk bercakap mengenai anak2 kecil...kisah anak kawanku yang berusia 4 tahun yang di pulas telinga n di PANGGG oleh parentsnya, huh, mencabar sungguh menjadi ibubapa. Sambil update blog ni, chatting ngan kawan skolah pasal proses mendidik anak2 jugak, sharing thoughts!

No comments:

Post a Comment