Monday, July 6, 2009

6 Julai 2009!

Salam....

Sorry...malas nak citer panjang, sebab ari ni penat otak, kepala berdenyut dan ngantuk sangat! By the way, just nak kasitau, hari ni genap 1 tahun aku kerja ngan company nama Alloy Consolidated Sdn Bhd as HR Executive (Recruitment). Aku joined last year, 7 Julai 2008. Aku sendiri pon tak sangka macam mana aku boleh terjebak kerja kat sini selepas 3 kali applied, ahaks! This is my 2nd job actually after completekan Executive Diploma in Human Resource Management (EDHRM) from UMCCed dalam Disember 2007. Memula nak mintak section Compensation & Benefits, tapi derang offer wat Recruitment. Tak kisah la, sebab aku fikir bila dok kat portfolio ni, aku boleh 'kenal' dulu company aku, macam operations nya, orang2 nya n macam2 lagik. So far, kalo setakat Alloy Maintenance Engineering Sdn Bhd (AME) nyer operations tu aku dah bole faham kot, now nak faham kan Alloy Toll Management (ATM) nyer operasi pulak. Alloy Advertising & Alloy Insurance Brokers (AIB), pelan2 kayuh tapi insya Allah, Organ Chart, Job Description dalam kepala, he3x...Banyak lagi nak and kena improve actually and frankly, banyak sangat. Ops! I reserve my comments (biar orang2 yang saya shared citer saja yang mengetahui hakikat sebenar...) So, Best of Luck to myself, whatever it is, REDAH JER...tak kisah orang nak cakap apa pon. Yang penting buat kerja biar ikhlas and sabar, 1 day kita akan merasai manisnya sifat ikhlas n sabar itew! Just be MYSELF!

Nota Kaki: Opss!! Gambor di atas tidak ada kaitan ngan tempat kerja aku ek...Nantikan kemunculan kami di keluaran akan datang, Malaysia's Next Top Model, ahaks!


No comments:

Post a Comment