Wednesday, June 23, 2010

Penat Otak...

Salam.

Hai! Tak tido lagik? Aku baru lepas mandi membersihkan diri, dan mengenakan night creme Garnier ke wajah tembamku ni. Hari ni balik lewat, aku kuar opis dalam 10.45 malam n sampai kat umah dalam 11.30 malam. Giler penat seyyy...ini hari. Perut pun rasa tak best lagik (tapi now dah lega siket sebab lepas mandi aku sapu Losyen Mustajab Pati Halia dan Limau Nipis untuk buang angin sebab terasa lagik perut kembung...). Ni tak reti2 nak tido lagik, layan youtube lagu Destiny dulu, ngeh3x...

Takde citer menarik sangat yang aku nak citer, atau sebenarnya malas nak tulis. Cuma seminggu dua ni, aku ada terfikir nak gi jenjalan ke Universal Studios kat Singapore. Tup2 hari ni, salah sorang GM Alam Flora ajak aku pi sana sebab Payroll Exec aku cakap kat dia yang aku ni suka jenjalan. Wah! Sudah ada geng, menarik! Tapi tak sure lagik la bila nak gi sebab masing2 sibuk.

Gambar kat atas tu, first taim aku jejak kaki ke Singapore, somewhere tahun 2000 0r 2001 kalo tak silap. Budak2 batch aku dalam 11 orang kalo tak silap, perempuan semuanya pi wedding budak Singapore. Naik keretapi melalui Tanjung Pagar kalo tak silap. Kalo jalan darat ni, kita masuk ikut Woodlands kan? 2nd taim aku gi Singapore tahun 2008, masa tu dah tender resign ngan Jusco. Business trips division aku, pegi ngan bos2 tapi balik hari, tido kat JB, ceh! Banyak pi shopping complex la. Owh, sangat best betul kalo dapat 'perabih duit' kat sana, rasa macam lagi variety dari KL! Kalo ada rezeki, insya Allah sampai lagik la aku ke sana.

Oklah, sudah mau tido. Sudah 2 hari berturut aku terjaga lewat, hu3x...Tapi mujur sempat sampai before 8 am. Rempit habis la! Sebelum berundur, terimalah lagu nyanyian Ahmad Jais dan Kartina Dahari yang bertajuk Budi Setahun Segunung Intan untuk semua!

Nota kaki: Sireh sekapur lah abang, berseri muka, Bunga setangkai cik abang penyambut kata, Kalau tuan sayang hamba, Tidaklah padi berusang hamba...

2 comments:

  1. Jom nyanyi lagu tu nanti... tapi macam susah je part lelaki dia.. key Ahmad Jais tinggi gak sebenarnya.

    ReplyDelete
  2. Jom! Takper, ko redah jer part Ahmad Jais tu, aku tau ko bley sebab ko kan orang tua, he3x...

    ReplyDelete