Wednesday, June 30, 2010

Mood Dara...

Salam...

Walaupun penat mental semalam tak abis lagik,(sebab semalam meeting dari kol 5 - 9.45 malam...), sambung plak hari ni ada 2 meeting laen, giler penat otak aku. Agaknya sebab penat mental la, aku asyik nak makan jer ini hari. Pagi, aku breakfast 2 senduk nasi goreng ngan sambal kentang (owh, lazat sambalnya!). Tup2, kol 11.30 pagi, aku lapar balik, siyes! Hmmm...aku tak tahan, aku gi carik junk food. Dan saya dengan lahapnya memakan sekaligus Chocolate Teddy Biscuits, kacang goreng dan kerepek pisang manis yang lazat itew! Pastu, tengahari aku makan nasik lagi, wawawawa...Natrah cakap, aku sedang mengalami symptom kegemukan, uwaaaaaaaa....Dan dia terus mengajak aku untuk join dia dan Cik Jah morning walk every weekend. Last week, ada Technician opis aku pon komen aku banyak makan nasik dan soh kurangkan, banyak makan buah jer, hu3x...

After lunch, aku ngantuk yang amat sangat...Lantas ku ambik handset dan tepon Abang Sulungku. Memandangkan bos aku takde tadi, aku dok borak ngan abang aku ni dalam 23 minit jugak, gelak sakan sampai airmata merembes kuar tahap dewa punya! Kitaorang giler merepek tahap cipan, ha3x...sampai abang sulung aku tu dok ulang 46x perkataan 'gila' kat aku, wawawawawawa...Abang Ajim, saya amat genetik mu, ok??? (Ayyo, sambil taip ni pon, aku dok tersengguk gelak lagik nih...). Cuma saya takde iras Elly Suriaty mahupun Zainal Abidin!

Akan tetapi, rambut saya iras pelakon kesayangan saya, Kak Vee, wah! Bukan saya yang cakap, tapi orang2 keliling saya la yang cakap. Aku rasa macam tak sama, tapi orang still cakap jugak, wawawawa...Statement bos aku kat surau petang tadik, membuatkan aku rasa macam 'kembang tak hengat'! Masa tu, aku baru pas sikat rambut lepas solat Zohor. Then bos aku cakap cenggini, "Panjangnya rambut awak, Mirza! Macam wanita Melayu zaman dulu!" Aku memang tergamam giler seyyyyy...sambil senyum malu2, auw! Then dia tanya, rambut aku ni asalnya lurus ker or how? Aku cakap la, dari dulu, memang rambut aku jenis ikal mayang, gitew! Aku memang terasa wanita Melayu asli dan klasik taim tu, bley? Terus kensel niat aku nak potong rambut bulan ni! Ari tu pon Payroll Asst. aku cakap cenggini, "Rambut Kak Mirza cantik. Kita suka tengok rambut kakak!" Well....ada sesaper tak nak amik aku jadik model syampu pas ni?

Di sebabkan mood klasik dan asli tuh, aku terasa 'mood Dara' telah bermula, apatah lagi, esok sudah masuk Julai! Hmm...tiket Teater Muzikal Uda dan Dara sudah di beli dan bakal di tonton di Istana Budaya pada 10 Julai depan. Teruja nak tengok sebab:

a) Misha Omar yang berlakon jadik Dara. Saya suka suara Misha Omar dan kitaorang sekampung, Mek Klate gitew!
b) Ni karya Sasterawan Negara, Allahyarham Usman Awang, yang berkongsi tarikh lahir yang sama dengan aku, iaitu 2 hari selepas pementasan pembukaan.
c) Aku tak pernah lagi tengok teater arahan Dato' Rahim Razali.
d) Aku memang suka layan kesah chenta, he3x...
e) Aku terpengaruh dengan statement Betty Benafe yang mengatakan bahasa yang di gunakan nanti indah, puitis, ada pantun, wah! mesti chantek!

Aku nak pakai baju kurung la bila tengok teater tu nanti, wanita Melayu zaman dahulu...mestilah!

Nota kaki: Tidak pernah menyembunyikan status...saya masih mencari Uda pujaan saya...atau mungkin dia sudah berada di depan mata saya...

4 comments:

  1. Aku nak tengok..tapi laki aku tak nak..maybe sebab aku bukan dara lagi kot..hahaha

    ReplyDelete
  2. Semoga dirimu gumbira dengan rambut ikalmu. Semoga tidak disamakan dengan mana-mana cik ponti (yg jugak terkenal dengan rambut panjang).
    Semoga kurang selera makan (jangan sampai mencapai tahap layak masuk Biggest Loser).

    ReplyDelete
  3. Cik Ponti kalo kena cucuk ngan paku kat tengkuk dia leh jadik cantik.

    ReplyDelete
  4. Cuba check belakang tengkuk ko tu. Entah2 memang dah ada paku.

    ReplyDelete