Sunday, June 13, 2010

Giler Lama...

Salam...

Giler lama aku tak update blog aku, mau 3 minggu dah kot...Untuk kategori orang yang suka bercerita macam aku nih, tempoh 3 minggu tu rasanya memang lama giler tuh. Asal ek? Meh aku ingat2 balik sebab apa aku lama giler tak berceloteh kat sini...

1. Minggu ketiga Mei 2010, hari Jumaat, saya ada sikit down...Sebab apa? Tak perlu lah cerita, sudah berlalu pergi dan saya sudah tak mau fikir lagi. As countermeasure, malam itu saya melepak ngan Ayah Pi saya kat NZ Wangsa Maju dari jam 11 malam hingga 3 pagi, ngeh3x...Bukan watper pon, borak2 jer.

2. Minggu terakhir Mei 2010, seawal hari Isnin tu, hingga hari Rabu, tiap2 hari ku balik lewat, siapkan kerja (dan sampai sekarang pon kerja2 tu banyak tak abis lagiks, wawawawa...). Dan Selasa itu, memang saya sudah ilang semangat kerana kerja2 saya yang hectic selama 2 bulan ini...

3. Khamis malam 27 Mei hingga 30 Mei - Lang Tengah Model Search 2010. Cerita in detail, akan ku tulis later, tapi tak sure bila, hik3x...Tapi aku tau, saper yang dah tengok gambo kat Facebook yang konsep baju putih tu, kowang memang teruja kan? Bagus idea Cik Puan Organizer!

4. Sampai KL dari Terengganu Ahad tengah malam, esoknya Isnin aku masuk kerja macam biasa. Memang tak larat giler n sudah ada unsur2 mau demam. Wat kojo pon di awang-awangan...
5. Selain menimbun ngan kerja2 opis, minggu tu jugak, aku sibuk ngan preparation untuk company event kat Rebak Island Resort, Langkawi dari 4-6 Jun 2010. Dan sebenarnya, 3 Jun tu aku dapat MC dari panel klinik sebab demam tapi sebab schedule kerjaku dah full, so burn la MC yang tak berdosa itew, isk3x...Tapi malam tu sempat jumpa Ayah Pi kat Uptown sebab mintak tolong ngan dia sikit, dia pon tak sehat.

6. Rebak Island Resort!!!! Dalam demam dan tak cukup rehat since balik dari Lang Tengah, aku gi redah pulau lain plaks. Penat toksah citer la, gi rehat saja, sambil kerja, ok? Pantang dalam bas, flight, feri, ada peluang, memang ku lena terus. Kat sana pon, atas komitmen event, tiap2 malam tido lewat jugak.

7. Balik dari Langkawi, Isnin tu sambung kerja lagik, tak cuti2 lagik sebab aku still under probations kan, takleh amik leave. Still tak baper stabil, dada ada sikit rasa ketat, mengah yang sangat ketara kalo aku duduk lepas berjalan. Serabut ngan macam2 report plak this week dan mende2 lain. Selsema masih bersisa...Ingat nak gi ofis Sabtu baru nih, tapi kensel sebab bermalasan di rumah lagi bermakna, hik3x...Jumaat malam, sempat lepak ngan Sha Tuyee, Abang Ajim n Ayah Pi kat Bangsar n Dato' Keramat. Pastu Sabtu malam, lepas tahlil umah Pok Li n Kak Mimi kat Seremban, lepak lagi ngan 2 abang ku itew n adikku Pok Yie kat Leha Kelfood dari 12 tengah malam sampai 3 pagi, wawawawawa...

8. Dan hasilnya...blog ku memang tak sempat nak di update di sebabkan kesibukan dan keletihan aku yang 'terlampau' sebab tak cukup rehat (sampaikan Payroll Exec aku tegur bila ku mentioned nak gi ofis hari Sabtu, "Wey! Ko tau tak ko tu tak rehat lagik!!!") Dan hasilnya lagi bila pagi tadi, bila bangun tido, aku dah tersedar, dadaku wheezing, owh tidak! Dah 3 bulan tak kena nih. Aku gagahkan jugak siap2 nak gi ofis, tapi bila dadaku makin ketat semacam, singgah klinik jap, he3x...langsung doktor kasik aku nebulizer.

9. Dan di sebabkan MC yang aku dapat hari ni lah, aku berkesempatan untuk berceloteh kembali di sini, hu3x...Aku baru bangun nih lepas ngantuk makan ubat...

10. Babai...mau makan Ferraro Roche sblom menyambung tido kembali...

Nota Kaki: Kensel puasa 1 Rejab ini hari, isk3x...

No comments:

Post a Comment