Saturday, June 19, 2010

Ayah...

Ayah
Belum pun ada satu hari yang berlalu
Tanpaku mengenangmu
Terkilan hati ini
Menerima hakikat
Kau tak berkesempatan
Menyaksikan hasil perjuanganku

Percayalah ayah
Selagi hidup ini
Nasib ibu tidak akan dipersiakan
Kami rindu ayah

Sering ku tanya
Mana tujuan
Namun hampa jawapannya

Begitu pun masa
Tiada mengizinkan
Perginya
Tinggalkan semua

Perjuangan
Diperjuangkan
Demi Tuhan dia rela

Menghitung hari-hari
Mengenangkan kembali
Perginya
Bertemu Ilahi
Bilakah pasti

Ayah
Demi Tuhan ku bersyukur
Petunjuk-Nya menyedarkan kita
Meskipun dosa
Tiap hari ku pinta
Agar bersih
Semuanya

Penderitaan
Dan perjuangan
Jasamu
Tetap ku kenang

Suatu yang sedih
Bergumpal di hati
Tiada
Mampuku beri
Hanya doa terukir
Setulusnya murni
Ku pinta
Pada-Mu Ilahi
Setiap hari

Ayah
Demi Tuhan ku bersyukur
Petunjuk-Nya menyedarkan kita
Meskipun dosa
Tiap hari ku pinta
Agar bersih
Semuanya

Penderitaan
Dan perjuangan
Jasamu
Tetap ku kenang

Oh~ Ayah

Oh~ Ayah

Nota Kaki: Arwah papa passed away on 17 January 2003. Today had breakfast nasi dagang gulai ikan aya with my 'Ayah', who was born on 17 January 1976, he3x...gurau jer ek.Happy Father's Day to all dads out there! Miss my arwah papa lah!

2 comments:

  1. Hehehe ... aku lah tu...

    Selamat hari bapak kat semua bapak. Semoga kekal jadi bapak mithali.

    Eh, aku ada tips (dikumpul dari pemerhatian aku sendiri) untuk sesapa nak jadi bapak mithali (termasuk aku kalau ada anak nanti), dengan harapan anak2 kita membesar dengan baik:

    1) masa dalam kandungan lagi, dengarkan anak2 ngan ayat Quran.
    2) jgn ajar anak karoke lagu Lady Gaga. Ajar anak zikir dan lagu nasyid. Kalo ko gian nak nyanyi lagu lady gaga, jgn nyanyi depan anak.
    3) Jgn getik cakap lucah/mencarut/blue depan anak. Budak2 kuat ngikut. Nanti dia cakap lucah depan cikgu tadika dia, baru ko tau.
    4) jgn bawak anak gi clubbing. Kalo nak clubbing, clubbing sorang2.

    Itulah sebahagian tipsnye.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Waaaahhhhhh!!! Sudah mampu memberi nasihat kepada ayah2 di luar sana, bagus! Ko memang bakal menjadi ayah yang baik, bak kata kawan ko, aku percaya itew!

    1) Sangat setuju! Saya sudah ada kaset Amalan Surah Semasa Mengandung, tapi kaset tu dah ilang:)

    2) Ok, saya akan ajar lagu2 yang beragama! Pasal menyanyi, saya sangat konfiden mampu menjadi Idola Kecil pada anak2 saya, wah! Mereka pasti bangga memiliki ibu berbakat besar seperti saya!

    3) Owh, saya sudah fobia bila anak saudara saya, Cik Pya berjaya menyebut perkataan 'gedik' dengan baik dan alangkah hancur hati saya bila dengan jujur dia mengakui mendengar perkataan tersebut dari 'Mak Long'! Uwaaaaaa...

    4) Erkkk...yang ni lebih tepat untuk ko! Takyah la pi clubbing dah tua2 sok, tak bagus tuh. Nanti jumpa ngan kawan2 anak ko plaks, haish!

    ReplyDelete