Tuesday, June 15, 2010

Ouwch!

Salam...

Fikiran saya kosong sejak pagi tadi. Sebab? Semalam bos saya sudah balik dari maternity leave, wawawawawa! Mujur dia tak naik angin macam masa tengah pregnant dulu, scary arghhh! Aku jer la yang serabut kepala hotak sebab banyak kerja yang tak complete lagiks. Huh! Malas nak ingat terutama bab2 planning tu, sebab kalo aku ingat, aku akan sakit kepala sebab balik umah 9.30 malam tadi, kepala ku dah rasa panas. Mesti bos aku tak cakap banyak sebab dia terpandangkan file2 yang menimbun separuh dari aras CPU atas meja aku, blom yang bawah meja, dan tray aku, huh! Situasi berbeza berbanding 2 bulan lepas.

Sempat join 'morning market' pagi tadi, macam biasa isu manpower (aku memang rasa nak belasah 6 staf Myanmar tuh!). Pastu gerak ke De Palma Hotel yang sekangkang kera jer ngan ofis aku untuk attend training ICC for Facilitator. ICC tu maksudnya Innovative & Creative Circle, group untuk wat project quality improvement. Aku ngan budak Legal tu, Noorul sampai petang tadi kompius yang amat sangat, asal kitaorang kena attend training ni. Asalnya Noorul sorang jer yang di nominate untuk represent division aku, tapi last week, tup2 nama aku terpacul dalam list. Aku tatau la betul ker tak, tapi aku dapat tahu dari satu sumber, CEO aku yang request masukkan aku skali, adehhh...Dulu ada orang approach bos aku tanya pasal aku untuk ICC ni, tapi bos tak kasik sebab konfem sibuk giler. Tup2, cenggini plaks jadiknya...Kepala aku berat jer taim training tadik sebab aku rasa kalo background technical sesuai la. Macam aku ni, trainer pon cakap muka aku muka 'art', wawawa...Bab QC tools tu ok sikit la sebab ada few things aku familiar macam Ishikawa diagram, Pareto chart, histogram cuma tak pernah apply jer, ngeh3x...

Hmm...makin sibuk la aku lepas nih...dengan kerja2 HRM aku yang bukan sedikit, company event segala plus ICC ni plak lagik, masak seyyy...Oklah, mau tido. Jam 3 pagi mau bangun sambung check claims, bye!

Nota kaki: Eh, bulu mata saya leh tahan chantek jugak ek, gitew!

No comments:

Post a Comment