Monday, April 20, 2009

Wanita - Dato Siti Nurhaliza

Aku wanita punya hati nurani
Yang tak dapat dibohongi
Pabila cinta tlah membutakan mata
Dan membuat tuli telinga

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini

Cintaku ini anugerah terindah
Dari yang maha kuasa
Cintaku padamu tak pernah berubah
Meskipun kita berbeza

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

(Korus)
Aku wanita aku kaum hawa
Yang memang rapuh hatinya
Aku wanita aku punya cinta
Selayaknya manusia

(Korus II)
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

(Ulang Korus I)
(Ulang Korus II)

aaa… Ku wanita
aaa… Ku wanita….
Yang hanya perlu kau fahami

(Ulang Korus) (2x)

Oh apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

Wanita… woohoo..
Ku Wanita… ooo…
Wanita…

Nota kaki: Antara lagu kegemaran aku dalam album Dato Siti - Hadiah Dari Hati. First time aku dengar muzik intro lagu ni, aku dah rasa tertarik. Kalo aku bley main gitar, aku memang berangan nak nyanyi lagu ni akustik smbil petik gitar smbil mata aku merenung pada lelaki pujaan aku, wah!!!! Nak plak mamat tu memang tak tau aku dah lama usha dia, lagi syiok!Orang pernah berkata, jika kita jumpa lelaki yang kita suka, tak salah kalau perempuan yang mulakan dulu, kan? Tapi aku cakap ngan kowang, bukan semua lelaki bersedia untuk terima kenyataan sebegitu, wa cakap lu! Tapi ada jer kengkawan aku yang start dulu dan berhasil, malah bahagia beranak pinak smpai la ni. Selalunya, pada lelaki2 yang aku suka nih (so far seumur idup aku baru 2 orang jer, he3x..), aku ada la terasa nak berubah kepada kebaikan (kira bagus la tu kan?) and aku yang banyak menyesuaikan diri aku untuk serasikan diri dengan kelemahan2 mereka tanpa memalsukan diri aku sendiri, juz show my true color, asal la nak berpura2 kan...Hmmm...Pada lelaki2 di luar sana, hargailah perempuan yang benar2 ikhlas sayangkan anda, jujur dengan anda, pengorbanan mereka...sebab...kalau sekali hati wanita ini terluka...cukup susah bagi sang lelaki nak memenangi hatinya semula...

1 comment:

  1. jawabla tag aku tu..penat aku kasik semangat kat hang...

    ReplyDelete