Sunday, April 12, 2009

Asthma ku...

Salam.

Ehm...aku kena lelah lagi started from Jumaat tengah malam, after balik dari lepak umah Natrah. Tapi dalam tengah2 semput tu, aku sempat lagi blaja wat blog ni dari adik aku, Yie, hik3x...Actually dah 3 weeks aku tak stabil, tapi bley diuruskan lagi. Hmm...tidoq tak lena, 6x amik inhaler, tak jalan, huish, camner nih.

Dalam kol 11 pagi, aku gi klinik, amik nebulizer, doc siap inject lagi untuk avoid alahan, tapi tak berkesan, so dia refer aku gi HKL. Aku cakap kat kowang, seksa gilo, nak bernafas pun, nafas pendek, berjalan, nak pakai baju pun tak larat, naik tangga toksah citer la...

Since Asthma Bay tu kat Emergency nyer department, so it was my first time aku masuk tempat tu...Aku cakap ngan kowang, jadi doktor kat sini, emotional intelligence kena superb, beb! Kalau aku....penat toksah citer la, tension lagi la toksah citer! Aku nak anak lelaki sulung aku jadik doktor bila dia besor nanti, senang mintak ubat lelah free...

Masa kat HKL, smbil sedut nebulizer dalam setongah jam tu (lama gilo...smpai lembik la aku diwatnye...), baru aku perasan asthma tu penyakit kronik (berdasarkan poster yang derang tampal kat situ, hah, bley...)...Sambil sedut tu gak, aku terpandang iklan Bintang Klasik Nasional 2009 kat RTM 1, tengah wat audition dan untuk female contestants, ada 5 lagu di sediakan n salah satunya Tunggu Sekejap-Rafeah Buang. Hah, tengah semput2 ni, bley aku ada keinginan nak try masuk audition tu, he3x....Tak sedar diri btol!


3 comments:

  1. Amy masuklaa..aku sanggup...undi ke apa ke..

    ReplyDelete
  2. ahaha...
    dalam asthma pon de hati nak nyanyi laie ek kak?

    ReplyDelete
  3. Menyanyi dah jadik macam darah daging, chewah!

    ReplyDelete