Wednesday, April 22, 2009

5 things…

Tagged by Jelly-D.

5 Names I go by
a. Along (ni nama di kalangan keluarga, adik2 aku pangge. Bagus! dengan orang tua kena hormat!)
b. Mek (Nama panggilan masa skolah rendah dan jiran2 perumahan kat FRU Ipoh. Cikgu kelas masa darjah 6, gelar aku Mek Senah!!! Aku rasa Rashid Sibir patut wat telemovie pasal aku untuk melawan citer Pah Bedah kan?)
c. Amy ( Ni nama panggilan since UIA matriks, di ambil dari nama pena aku masa form 5 - Amyza Yazmi...smpai la ni nama ni still lekat...)
d. Manja (Pon dari zaman UIA tapi kat main campus. Masa sibok2 ngan program motivasi segala, kena create 1 nama yang anak2 fasi senang ingat, so yang catchy, Kak Manja la kan? Manja ker??? Di kalangan geng2 Jusco pon pangge nama ni sampai sekarang)
e. Riang Nya Dia Nie (Aku malas nak jawab bila orang tanya apa maksud Riadianie tu... so aku klentong la termasuk lecturer yang di geruni masa matriks, Yamin Cheng, ha3x...)


5 Jobs I have had in my life
a. Sales Consultant/ Management Trainee @ Dining Department, Jusco Mid Valley
b. HR Supervisor @ Jusco Metro Prima, Kepong
c. Officer @ Store Operations Support Department @ HQ Jusco Taman Maluri
d. HR Executive @ MCSB Systems (M) Berhad
e. HR Executive (Recruitment) @ Alloy Consolidated Sdn Bhd (sedar tak sedar dah 9 bulan di sini...)


5 Places I have lived before
a. Kampung Bukit Pak Silap, Temerloh, Pahang
b. Kuarters FRU, Sungai Senam, Ipoh, Perak.
c. Kuarters Balai Polis Jalan Temenggong, Taiping, Perak
d. Perumahan PDRM Pengkalan Chepa, Kota Bharu, Kelantan
e. Mahallat Asma, UIA Gombak & Kolej Zainab Al Ghazali Matriks UIA, hik3x...


5 TV Shows that I watch currently
a. Matahari (Setiap hari jam 6.30 petang di TV3)
b. Buletin Utama
c. Keliwon, he3x...
d. One In A Million Season 3
e. Melodi


5 places I have been
a. Brunei & Singapore (Sory, over plak...Malaysia toksah citer la, he3x...)
b. Thailand (Hatyai, Phuket, Bangkok, Phang Nga, Songkhla...In future - Krabi, Koh Samui, Pattaya, Chiang Mai-Chiang Rai)
c. Indonesia (Jakarta, Bandung, Bali...In future - Yogyakarta, Padang - Bukit Tinggi, Medan - Danau Toba)
d. Filipina (Manila...tak pernah masuk dalam list...tapi sebab kije jer...)
e. Mekah Al Mukarramah & Madinah Al Munawwarah & Jeddah (Umrah 2005) (Perasaan yang sukar di gambarkan...Insya Allah akan di jemput lagi sebagai Tetamu-Nya suatu hari nanti, aminnn...)


5 People that e-mail/contact me regularly
a. Chew Mei Kuen @ Kache
b. Natrah Mohd Idris @ Nat
c. Wan Shahril Wan Hasan @ Bajet
d. Wan Sufian Wan Talib @ Che Pi
e. Bos aku? Tetiap hari, ha3x...


5 of my favorite foods
a. Sambal ikan bilis campur tempe @ Gerai Pak Usop Ikan Patin, Temerloh (Tak pernah miss...)
b. Mee Sup @ Janda Baik (di introduce oleh Azrul OCC, trus suka...)
c. Char Kuey Teow @ Canning Garden, Ipoh
d. Pulut gaul nyor, makan ngan ikan gelama kering, takpun ikan rebus goreng...very tradisional..
e. Yong Tau Foo Sup @ Ampang - depan Hospital Ampang Putri


5 things I would like to do

a. Gi haji sebelum umur 40...(dah register, insya Allah lagi 6 tahun kot...)
b. Master in Human Resource Management @ UUM or OUM (dah bertahun2 tangguh...tak yakin...)
c. 4 jam berduet ngan my lovely Anuar Zain kat Red Box Pavilion masa birthday aku tahun ni yang jatuh hari Ahad, yeah!
d. Nak tanya sorang 'mamat' ni, apa salah aku smpai dia wat 'silent treatment' kat aku, which is hari ni dah genap 1 tahun 8 bulan...(hati mana tak sedih, beb...)
e. Kawen? Lagi 3 tahun kot...masih mencari Aisyah dan Khadijah dalam diri, class uols!


5 Things I am looking forward to
a. Laptop Sony Vaio kaler pink
b. Handphone baru kot, Sony Ericcson
c. Kasut boot Nine West
d. Almari baju kat Ikea (yang ada sekarang dah tak muat sesangat dah..)
e. Perfume So Delicious DKNY kaler ijau

5 friends I think will respond (No idea...tak ramai follower agi kan...)
a. Nora Mawaraty
b. Nowwa
c. Kakak
d. Ainor
e. Nora, he3x...

4 comments:

  1. Oiii..tagged ko tu aku laaa..kat atas tu ko bubuh jelly D watpe..jelly D yang tag aku la...hahhaha..ko tagged aku balik watpe..gila aku kejap nk jwb tag kau...hahhaha

    ReplyDelete
  2. Weii... tag la aku pulakkk.... macam best jer buat nie...

    Amy, nanti bile kawen insyaAllah jumpe la Aisyah & khadijah dlm diri ko tu..

    ReplyDelete
  3. Ha3xxxx aku copy la tu! Aku pon baru perasan, ha3x...sowy!sowy! Nowwa, memandangkan aku bengong lagi, ko tagged la Eliza.

    Thanks, Eliza for that opinion. Kowang ada idea tak camner nak lembutkan hati aku ni, memang kosong ler, tak rasa apa2.

    ReplyDelete
  4. Elyzzz..i dah tag u kan kat blog i..apsal tak nmpak?

    ReplyDelete