Friday, August 28, 2009

Pipinya Kemerahan...


Salam.

Ada citer riak nih! Tadi masa aku naik gi opis toll operations, sempat aku gi jenguk adik aku jap kat situ. Sebagai temporary clerk yang glamernya ngalahkan akak sendiri, aku terdengar macam dia berborak ngan clerk yang baru masuk kerja 2 minggu. Pastu adik aku kata, "Along, Yani kata dia suka tengok hang sebab walaupun tak pakai make up tapi kulit hang cantik." Dan si clerk baru itu nyata tergamam dan terkulat2 bila adik aku ngabiskan statement keramat itew! Aku? Huish, tak tau nak kata apa la kan!!! On the way balik tadi, dalam keta, aku tanya adik aku, asal clerk tu cakap camtu? Rupanya dia macam impress ngan pipi aku nampak kemerah-merahan tanpa pakai blusher. Wah, mahal nih! Aku dah terngiang2 citer Nabi pangge isteri dia, Humaira' (kalao tak silap aku la...) yang bermaksud, "Wahai isteriku yang pipinya kemerah-merahan", huhoooo...Kali pertama dan terakhir orang pernah puji aku pasal ni, masa aku kerja kat Jusco Mid Valley, ada sorang kakak cashier tu yang tegur. Dia kata natural beauty kalau pipi merah macam aku ni, isk3x...riak lagi ni di bulan Ramadhan...

Nota Kaki: Gambar kat atas takde kaitan ngan citer, di rakamkan Januari 2009, lokasi Kulliyah of Architecture and Environmental Design (KAED), UIAM. Eventnya, Reunion budak2 Econs batch aku, tapi aku sorang jer budak HS yang tersesat, ngeh3x...

1 comment:

  1. kak mirza,
    nak info pasal akademi seni kan?
    sila ke blog ni..
    http://akademisenibudaya.blogspot.com/

    skang sy dah x de kaitan dah dengan kem ni..huhu.

    ReplyDelete