Saturday, August 8, 2009

Patri...


Patri - Jinbara

Andai hati ini sang kecapi
Perasaan jadi talinya
Engkau memetik jari jemari
Berlagu irama duka dan lara

Andai tubuh ini boneka
Nalurinya benang sutera
Engkau dalang mengawalnya
Ketimur keutara kemana jua
Aku hanya menuruti
Mengikut apa saja hukuman

Andai diri ini taman tasik
Sang kirana pula jiwa raganya
Engkau menjaring dengan senyuman
Dan mengurungkannya dari segala
Namun diri ini insani
Pasti ada kemahuannya

Kerna aku terpanah arjuna
Sedikitpun tidakku menyesali ooo
Aku rela ditawanan
Aku rela terpatri cinta suci
Aku rela ditawanan
Aku rela terpatri cinta suci....ooo..oo

Nota Kaki: Aktiviti utama hari ini - appointment mandi lulur dan mengurut dengan Makcik Rozi yang berusia 57 tahun kat Ampang. Perghhh...best siot dia urut...Hmm...wanginya, halusnya tangan saya...tapak kaki terasa licin sekali!!! Yang syok, dia puji rambut aku semulajadi cantik dan kulit muka aku putih bersih, yuhoooooo!!! Terasa natural beauty Perempuan Melayu, siot!!! Tak sesia aku tak terpengaruh dengan orang2 kedai gunting rambut yang soh aku wat rebonding selama ni. Rahsia rambut menawan? Ntah la...kalau rajin, aku pakai syampu Mustika Ratu dengan Bilasan Santan sekali. Kalo malas, memadai Dove atau Rejoice. Kalau sakit kepala, guna Clear sebab 'berangin'...Sunsilk, Pantene strictly prohibited sebab rambut aku akan sangat kering dan kelemumur, erkkk...Muka? Ikut rajin, kalo tak rajin, jerawat naik, ha3x...Tapi 3 basic, cuci, penyegar, pelembap tu kena ada la tiap2 hari. Nak lagi rajin, sebelum cuci, guna cleansing milk dulu. Malam, ku tenyeh nite creme. Kalau rasa agak2 kulit macam 'berkerak', pakai la scrub n facial masker Mustika Ratu...Actually, hati yang kena bersih, baru seri naik ke muka, hu3x...

No comments:

Post a Comment