Saturday, August 29, 2009

Cuti Merdeka...

Salam...

Jam menunjukkan pukul 11.40 malam, aku tak leh tido la pulak. Dari tadi aku terkial2 nak lelapkan mata, tapi tak bley jalan. Terkial2 aku baca buku nak kasik ngantuk, pun tak berjaya. This weekend cuti agak panjang sebab sekali ngan cuti Merdeka. Ramai orang balik kampung, tapi aku tak...kije banyak seyyy...tapi bley tak aku malas nak gi opis, nak rehat? Kan best kalau balik, dapat berbuka ngan mama aku, Angah pun balik ni, maklumlah cuti skolah. Hmmm...kalau aku balik, sure adik bongsu aku stress sebab aku suka membebel kat dia, hu3x...Kat atas ni umah mama aku. Dia beli lepas arwah papa aku meninggal. Asyik renovate jer...kang tegur kang, tarik muka mama aku tuh, muahahaha...Kowang jangan tak tau, batu bata kat tempat parking tu, memang prepare untuk kenduri aku in future tau! Blom tengok dia besarkan dapur lagi, aiyo....

So, ari Sabtu ni, biasalah paginya bermalas-malasan di katil, berangan dulu apa2 yang patut. Baru nak bangun mandi, tetiba Shahril called, sempat berborak 40 minit. Pastu mandi, basuh kain segala, dalam pukul 11 lebey, aku kuar menuju ke Tesco Ampang. Bukan nak shopping, tapi gi pejabat pos nak bayar hutang. Hmmm...aku bayar hutang PTPTN berjumlah RM 2100 (sebelum ni wat salary deductions masa kije Jusco, tapi company la ni tak wat la pulak, kena simpan duit manually nak bayor, ni pun ada baki lagi...), bayar bil Telekom n Streamyx, n bayar bil Maxis. Opss, terlupa nak bayar sewa umah ngan Takaful pulak...

Settle kat Tesco, saja pulak gi Jusco Wangsa Maju, saja jenjalan. Mak aiii...ramai la pulak customer, aku bajet sumer orang balik kampung. Tak di sangka2, aku terserempak ngan Abang Edi satu family kat parking masa memula sampai. Excited aku jumpa abang aku sorang ni, sempat la borak2 jap dalam lif. Dalam dok pusing2 tu, terjebak jugak la aku terbelanja RM 200 plus, aiyo!

Nota Kaki: Esok nak merewang ke Jalan Tunku Abdul Rahman, butik Hajaba Wangsa Maju n Jusco AU2 kalau sempat, carik 'anak ikan', yeah!


No comments:

Post a Comment