Thursday, September 16, 2010

Owh! Panggilan Pulau...

Salam...
Malam tadi aku tido lewat jugak, sekitar jam 2 pagi sebab aku dok belek2 mudah.my. Kunun2 dok survey apartment yang nak di jual kat area Shah Alam or kawasan sekitarnya. Dah jumpa yang sesuai sebab sangat dekat dengan ofis aku, tapi harganya kena tengok balik, kena tengok aku mampu bayar ker tak, he3x...Yang aku kena discuss dulu dengan 'financial advisor' yang aku hormati. Sebab aku tak mau kena bebel ngan dia di kemudian hari, hu3x...Di sebabkan dia sama tarikh lahir arwah papa aku, so aku hormat dia lebih siket, bley? Walaupun aku dengan dia macam langit dan bumi dan maybe 'berlaga angin' sekali sekala. Ok, jap, aku nak makan jeli kelapa kegemaranku sejak kojo Shah Alam. Jeli kelapa buatan Wakaf Che Yeh!
Ok, masa aku dok belek2 pasal umah semalam, tetiba aku tergerak hati nak tengok gambar2 kat Pulau Lang Tengah ari tu. Ntah kenapa, bila tengok jer air laut yang cantik tu, tetiba aku tergerak hati nak ke sana lagi! Sungguh! Tapi semestinya aku takkan lepak kat Lang Sari Resort lagi kot! (Thanks to Mie POTO Travel sebab still ingat untuk sms Selamat Hari Raya pada akak pada pagi raya pertama, appreciate it very much!) Aku rasa macam nak lepak2 tepi laut, tengok airnya yang menghijau dan jernih tu (dan semestinya aku nak carik baju kaler putih banyak2 untuk dapatkan feel, he3x...). Mesti syok dapat rehat2 kat sana. Memandangkan aku dah pernah ke sana sekali, dan aku dah tau nak ke jeti mana, so maybe aku akan kembali ke sana lagi, insya Allah. Bukan untuk snorkeling tapi untuk rehat!
Tengahari tadi, aku sempat chatting ngan sorang kenalan baru kat Facebook. Kawan yang namanya Arm tu kerja kat Pulau Mabul dan memang kerjanya bawak orang2 yang tak pandai berenang macam aku ni pegi menyelam! Best giler weh! Macam2 pulau leh pegi macam Sipadan, Mataking, etc. Dan aku dapatkan jugak info pasal pakej2 yang derang offer. Aku tanya gak dia, orang asthma macam aku ni camner. Dia kata ok jer nak diving cuma aku takleh gi tempat yang dalam sangat. Wah! Makin semangat aku nak belajar berenang lepas ni apatah lagi aku dah ada beberapa kawan yang sibuk nak mengekor gi diving nanti, best! best! Lagi ramai lagi murah kan! Aku makin teruja bila tengok videonya jumpa penyu, giant cuttle fish, etc, syoknye!!! Arm soh check taim bila tiket flight murah untuk pegi Sabah nanti. Dia ada tinggalkan no phone, so apa2 hal, call jer nanti. Ok, bila ku dah terer swimming nanti, ku contact dia.
Hmmm...Lake Kenyir tak sempat pegi lagi ni, promotion abis end of this year. Selain Sabah next year-Kak Mimi trip, aku jugak menyimpan impian nak ke Laguna Redang Island Resort, so far dah ada geng sorang, sepupuku Zack, hu3x...Walaupun schedule kerja dah penuh start lepas raya ni sampai April/ Mei 2011 (tentatively), tapi kalo ada masa untuk bercuti, takkan ku lepaskan! Reward untuk diri sendiri, beb!
Nota kaki: Raya pertama ari tu, Pak Su aku cakap pasal tanah arwah papa aku kat kampung. Aku bukan tau apa2 pun pasal tanah tu, tepi umah arwah nenek aku. Luas jugak tanah tu...Pak Su aku suggest soh tanam getah balik. Erkkk??? Aku ni anak sulung ek??? Aku kena belajar bagaimana membuat keputusan; lebih penting keputusan yang betul, bak kata 'financial advisor' aku...

1 comment:

  1. tanam getah ek.. sapa nak keje kan nnt? tanam ar pokok buah2.. x pon bikin rumah.. jadi leh la selalu lik kg

    ReplyDelete