Monday, September 13, 2010

Catatan Raya 1431 H Siri 3.

Salam...
Aku baru jer terjaga Maghrib tadi...lately ni memang aku kerap terlena kalo tergolek2 depan tv. Penat apa pun aku tak sure. Bila aku checked handset, uiks tertera ayat 'SIM Card rejected', adehhh...ni mesti ada sms or call masuk tadi tapi tak reached. Maklumlah tepon aku ni dah tengah mengong gak. Tup2, ada 5 missed call dari member aku. Isk3x...kesian gilo kat Encik NAB. Pagi tadi dia called aku, saja tanya khabar then aku ajak dia datang umah beraya, dia kata tengok dulu camner. Memandangkan 50-50, so aku just mintak Cik Zah masak nasi minyak lebih siket. Kesian kat Encik NAB, berpusing2 carik umah aku dengan bawak wife dan 2 anak perempuan yang aktif dan comel. Nak wat camner, takde rezeki. Rasa bersalah sungguh aku. Encik NAB ni kawan aku masa study kat UIA, budak Laws. Now dah bukak legal firm sendiri, kitaorang sama2 aktif teater dulu. Paling last aku jumpa dia 2 tahun lepas kot, terserempak kat Jusco Bukit Tinggi. Sebagai 'hukuman', aku kena attend open house raya umah dia penghujung Syawal nanti, hu3x...
Tu yang aku suka bab raya, mana kawan2 lama yang dah lama tak berhubungan, bley contact balik. A day before aku cuti ari tu, masa kat ofis, Abang Edi yang satu ofis ngan aku dulu pun called ucap selamat. Terharu sungguh aku, isk3x...Aku memang rapat ngan Abang Edi dari memula aku joined Alloy sampai la kitaorang resigned. Then, sekali sekala aku akan sms tanya khabar dia, tak pun email. Memang selalunya last day kerja sebelum start cuti raya, Abang Edi akan call semua kawan2 yang dia teringat dari pagi sampai la ke petang kat ofis, he3x...Aku tau la sebab meja aku sebelah meja dia. Windunya aku nak bergosip, merepek, berduet lagu2 lama ngan dia...
Owh, Puan S juga sempat called aku just now, mintak maaf sebab tak sempat nak plan jenjalan raya kat Kelantan raya ni. Esok dia dah nak balik KL dan tadi dia dah ada umah mertua dia kat Pasir Putih. Puan S ni pun dah lama aku tak jumpa since lepas grad, kitaorang satu batch masa kat UIA. Takper, no hal, balik KL, kita wat gathering kat KL jer, urban siket, kumpul ngan pompuan2 laen yang background Klate/ Teganung nih, sure 'gege riuh' dan konfem aku akan jadik pendiam sebab dengar derang bergosip, hu3x...
Encik Wawan juga called aku tadi, before Puan S called. Majuk mamat nih sebab aku dah lama tak tanya khabar dia, gitew! Paling last aku jumpa dia masa wedding adik angkat aku Si Cairul Disember lepas. Aku kenal dia pun melalui Cairul jugak, masa bulan puasa tahun 2008 kalo tak silap. Mamat ni sangat pandai memasak. Masa dia datang cuti raya haji last year, dia siap masakkan lontong dan ayam masak Palembang untuk kasik family aku rasa, sempoi! Now, dia ada bukak bisnes kedai makan kat Taman Dato' Senu, Sentul. "Senang2 datang la, bawak kawan ramai2..." Jom, kengkawan!
Uiks, ada missed call. Jap ek...Owh, Encik WMA, ex-Traffic Officer OCC called plaks, ni pun lama dah tak dengar citer. Mesti dia balik beraya KT nih. Oklah, cau dulu, nanti ku sambung lagi.

1 comment:

  1. kalo aku ada sure aku gi raya umah ko walaupun ko xjemput..heheh

    ReplyDelete