Wednesday, September 15, 2010

Catatan Raya 1431 H Siri 4.

Salam...
Uwaaaaa...lagi 4 hari cuti nak abis! 20 September depan bersamaan hari Isnin, dah start kerja, sibuk plak tu hari pertama tu, haish! Walaupun cuti abis 19hb, tapi aku maybe balik KL awal kot, balik Jumaat ni. Bukan apa, kalo balik hari Ahad, aku agak sure jalan jam, owh, malasnya! Hari Sabtu, dah ada open house yang menunggu. "Ko datang ek Putrajaya nanti, start tengahari sampai malam". Malam tadi, kawan aku Suzi ajak gi beraya umah dia kat Bachok Jumaat ni, aiseyyy...takde rezeki. Seperti yang di persetujui, kitaorang jumpa Raya Haji jer nanti sebab aku cuti 5 hari masa tu. Tak lama, lagi 2 bulan jer lagi. Owh, masa Raya Haji tu jugak, ada few weddings yang aku kena attend.
Hari ni aku watper? Hmm...SHOPPING! Giler ramai umat manusia kat KB Mall, berpusing2 aku nak carik parking, walaupun kat roof top. Kowang leh tengok McDonalds kat situ bley pakai kerusi plastik kaler itam as extra chairs sebab tak cukup tempat duduk untuk customer, hu3x...Dah macam rupa kedai mamak! McD kat Wakaf Che Yeh tu pun, tiap2 hari que panjang kalo nak beli Drive Thru, siyes! Kota Bharu now dah urban, ok?
Hari ni aku telah menghabiskan duit sebanyak:
a) RM 463.30 untuk 'barangan' Triumph! Isk3x...selalu paling mahal aku beli pun bajet dalam RM 200 jer. Takper, sebab aku terpengaruh ngan nyonya promoter tu yang mengatakan aku seksi, so aku terjebak, waaaaaaaaa....Takper, ni memang KPI untuk hari ni!
b) Kerongsang beberapa bijik - RM 53.00
c) Bila masuk kedai buku Popular, aku memang akan terbabas gak beli apa2 yang aku suka nak beli. Aku beli BUKU RESEPI lagi, wawawawa...Tajuknya, "1 Hari I Resepi:365 Resepi Istimewa". Aku tatau ni buku resepi aku yang ke berapa puluh ntah! Hmm...365 resepi...maksudnya, dalam masa setahun aku dah pandai masak la nih!
d) CD kompilasi nasyid berharga RM 25. Dulu aku dah beli CD ni, tapi dah ilang, isk3x...
Nyaris terbabas nak beli, tapi ku tahan nafsuku:
a) Kasut tinggi Vincci tadi, kaler gold, harga dalam RM 70 kalo tak silap
b) Set penjagaan muka Bio Essence ATP, kurang lebih dalam RM 200.
Semalam aku dah habis RM 115 beli kain langsir ala2 English Rose kat Kamdar. Nak tukar langsir kat umah sewa kat Keramat. Nanti aku nak tukar tikar getah jugak, sebab yang kat ruang tamu tu dah koyak rabak, so huduh! Itu jer la kerja aku dalam sehari dua ni, selain dari makan, makan dan makan! Owh, selera aku memang terbuka setiap kali balik umah Cik Zah. Macam hari ni, mama aku cuma masak daging goreng kunyit, ikan pari masin goreng, ikan rebus goreng dan ikan tawar cicah kicap, walaupun sempoi tapi perghh...layannn! Pagi esok, aku nak pegi Wakaf Che Yeh, nak pi carik laksam ka, nasi kerabu ka, nasi berlauk ka, nasi dagang ka, wat breakfast. TERBAEEKKKK!! Bab2 makan, memang terserlah 100% ciri2 keKelantanan aku kan? Nak wat camner...anak papa! Amat genetik!
Oklah, cau dulu!
Nota kaki: Sesaper yang ada info pasal orang nak sewa/ jual apartment kat area Shah Alam atau yang berdekatan, khabo la kat teman yer...Kalo ada balcony lagi bagus taw!

No comments:

Post a Comment