Tuesday, September 28, 2010

Citer Raya Lagi...

Salam...

Mesti kowang sibuk giler ngan macam2 open house sepanjang last weekend kan? Aku seperti tahun2 sebelumnya takdelah sibuk macam orang laen yang dapat invitation sampai 10 open house, haishhh!! Sepanjang minggu lepas, aku rasa macam 2 jer kot open house, yang selebihnya lebih kepada 'makan2 raya' ngan kawan2 yang di jemput khas jew. Aku lagi prefer cenggitu sebab leh ada masa borak2 ngan member2. Open house aku? Hmm...tunggulah aku beli rumah 2 tingkat kat Bukit Jelutong dulu, baru aku wat open house untuk kowang, siap pasang khemah segala bagai lagi, sebab memang ramai yang aku nak jemput ni.

Ok, hari Sabtu tu, aktiviti aku start lepas Zohor, aku ke Jugra, Banting. Aku 'terjebak' ke sana sebab hari Jumaat tu, junior skolah aku sms ajak join 'makan2 raya' kat budak batch derang yang dah lama tak jumpa. Derang ni sumer junior skolah menengah, muda 2 tahun dari aku. Kiranya aku sorang jer la senior tersesat kat sitew, hu3x...Kitaorang gerak dua kereta dari KL, aku macam biasa jadik drebar la. Tak kesah pun sebab aku memang enjoy driving. Aku, Cik Diza, Puan Dijah dan 2 heronya termasuk baby usia 2 bulan naik keta aku and lagi satu keta; Lela, Pekdah dan Peoih. As expected, jalan memang jam giler, kereta banyak toksah citer, siap hujan lebat lagi, pukul 4.30 petang baru sampai umah Cik Yah. Tak lama pastu, Leen Ali sampai 1 family. Kitaorang memang melantak kaw2 punyer, sebab dah lapor giler. Lepak2 sampai kol 8 malam baru gerak balik KL. Sampai Jelatek lebih kurang pukul 9.45 malam.

Then, dalam 10.30 malam, aku ke Taman Pinggiran Ukay plak sebab join 'pot luck' member aku kat umah abang dia. Ni 2nd taim aku join 'pot luck' kawan aku Intan ni. Kenal dia pon kawan atas kawan, termasuk la ngan abang dia sekali. Even penat balik Banting tak ilang lagi, tapi sebab Intan soh jugak aku datang, kalo tak dia nak lempang aku, adehhh...so aku gi la jugak. Walaupun dah lewat datang, tapi aku still bawak food, penat berpeluh2 wat pagi tu weh; wat apa tuh...triffle puding ek? Aku suka join 'pot luck' Intan ni so far sebab ala2 1 Malaysia sebab menghimpunkan sumer kaum yang terdiri daripada kawan2 jer pon dan sikit anak murid (sebab kawan aku ni cikgu violin). Foreigner pun ada....Oleh kerana aku pernah berangan nak jadik wanita Italy, dengan duduk makan semeja ngan 3 orang mamat Italy malam tu pun aku dah rasa sebahagian dari derang, wawawawawa...Pastu dapat kenal kawan2 baru yang lain yang dari macam2 background, tapi mostly musician la. Sambil lepak2 makan, ada yang main piano, menyanyi.

Oh ya! Nak citer nih! Nak citer nih! Aku memang rasa macam nak pengsan bila triffle puding aku tu mendapat pujian dari sorang mamat Italy nama Lucas, sorang Chinese lady nama Jessica, sorang mamat Iraq (sorry tak ingat nama tapi dia la yang puji aku sampai 3x sampai nak balik, adehhh...) dan juga Abang T yang aku rasa macam cerewet jugak la, hik3x...Macam tak caya jer bila dia cakap,"Mirza buat ek? Pandai Mirza buat, sedap!" Yang mamat Iraq tu siap ingat aku letak cheese kat lapisan kastard tu, hu3x...Nampak sangat triffle tu bertaste international kan??? kan??? kan??? Derang tatau betapa terkial2 nya aku nak wat mende tuh walaupun sangat senang. Aku blaja wat ni dari kawan aku masa kat UIA sebab dia pernah wat kat hostel untuk di kasik pada 'abang senior pojaan hati' dia la kan, hik3x...(taim2 cenggini la nak impress kunun2 ko terer masak kan???) Mana balance2 lebih tu, kitaorang rasa, uiks, sedap plaks. Aku usaha buat tuh...Dan ternyata, triffle itu telah berjaya memikat hati ramai orang walaupun aku rasa bila di potong, rupanya 'hancur', wawawawawa...Borak2, lepak2 sampai kol 2 pagi baru aku balik, bley? Btw, Abang T tu memang communication dia sangat bagus sebab dia knowledgable. Walaupun kerja arkitek (dia yang design panggung bertaraf dunia kat Malaysia ni dan jugak salah satu IPTA kat Malaysia Timur), tapi dia bley borak macam2 topik; muzik, filem, lukisan, seni bina, buku, pelancongan, etc. Dan walaupun kitaorang ni tetamu adik dia, tapi dia leh join skali. Sangat brotherly...Dia baru jer menamatkan zaman bujang di usia awal 40-an, last year kalo tak silap, cool jer kan!

Sebab tido pun lewat, bley aku terbabas tak sedar apa pon Ahad tu, hu3x...Dah la patutnya pagi tu aku kena pegi Shah Alam, sebab ada company event, dah terjaga lewat, sambung tido la jawabnya, hik3x...Then, dalam 12.45 tengahari, ku sudah terpacul di Taman Jasa, Batu Caves untuk menikmati nasi dagang gulai ikan aya hasil tangan Puan Emak iaitu ibu Cik Taten. Perghhhh!!! TERBAEKKKK!!! Aku yang selalu makan nasi dagang tak bertambah, leh extra 2 pinggan plaks, haishhh!!! Bila makan tu, tetiba jer terasa2 nak blaja masak nasi dagang Terengganu tu, ewah! Banyak chantek muka kau! Yang version Kelantan pun ko tak reti, ada hati nak wat version Teganung! Btw, thanks to Cik Taten sebab sudi jemput dan bangun seawal 4.30 pagi untuk membantu Puan Emak memasak nasi dagang lazat itew! Then, dalam 2.30 petang, aku gerak ke Bandar Tasik Puteri, Rawang untuk lepak2 ngan Puan Nana & The Gangs, campur celebrate besday skali. Pastu, dalam 6.15 petang, chau pi TTDI Jaya, Shah Alam plaks untuk makan ayam masak merah Puan Jun, mak Cik Lyanna. Pukul 10 malam, sampai umah Keramat, mula la rasa nak pengsan, hu3x...Btw, syabas Manja Alone!

Nota kaki: Mula menyusun schedule Manja Alone untuk weekend nih...Walaupun sibuk giler ngan kerja2 ofis yang menimbun dari last week, weekend masih hari untuk rakan2, yeah! Next Monday ada 'makan2 raya' kat opis juga, with my Corporate Services Division team, syoknye!!!

No comments:

Post a Comment