Monday, September 20, 2010

Fren In The List...

Salam...
Last Saturday, aku gi open house umah kawan aku kat Presint 9, Putrajaya. Kawan zaman study UIA tapi lain course, nama Nisah, graduan BAR. Kitaorang pangge dia Nisah Haliboren, hu3x...Aku kenal dia sejak matriks 2nd year, sekitar tahun 1997. Kalo kowang kata aku banyak cakap, dia jauh lagi banyak cakap berbanding aku. First taim jumpa pun, dia bley borak non stop dari malam sampai 5 pagi, sengal! So far, every year memang family dia akan wat open house dan so far dia tak pernah lupa jemput aku. Dia akan sms aku inform sekian2 info. Dan aku jugak so far tak pernah lagi tak attend open house dia every year. Dan sebab kesudian dia menjemput aku jugak la, salah satu sebab aku balik awal ke KL sehari sebelum tu. Walaupun masing2 dah ada komitmen terutama dia semestinya sebab dah berkeluarga dan berkerjaya, tapi ingatan tu tetap ada. Bak kata kawan aku, " Ingatan tu yang penting, sekurang2 nya by personal invitation, it shows that you're in the list. Dapat attend tak dapat attend itu citer no 2." Hmm...maybe betul kot apa yang dia cakap tu. Maybe sebab aku banyak membesar dengan kawan2, so mende2 camni, sometimes jadi satu perkara yang kita concern and it depends sejauh mana kita close ngan kawan kita. So far ada beberapa invitation dari kawan2 lama yang aku dah received, paling jauh kat Perak. Walaupun derang tau aku takleh datang, but they said," Takper, at least aku inform. Mana tau ko free plak nanti". (dengan harapan aku datang jugak!)
Berbalik pada kawan aku tadi, dia banyak tolong doakan aku dalam banyak hal, siyes! Dan aku sangat hargai itu. Dan lagi, aku kenal ngan adik beradik dia, so tu yang menyebabkan aku tak pernah miss nak datang open house family ni every year.
Oklah, kepalaku sudah berat...cau!
Nota kaki: Teringat sorang kawan aku cakap cenggini..."Walaupun ko sibuk macam2 hal, plan sana sini, tapi kalo kawan2 ajak gi mana2, ko jarang miss, ko akan bahagi masa antara kawan2, bley angkut kawan2. Susah nak cari kawan macam ko ni..." He3x...thanks, Twin! I hate that word 'busy forever', seriously...

3 comments:

  1. Alahai Amy....aku tak buat open house..tapi nak dtg umah open je sepanjang tahun..gua kalau nak layan Raya...penat seh..sedara berkodi-kodi..kawan apatah lagi..so datang jeala bila-bila...huhuhu

    ReplyDelete
  2. He3x...takde hal nyer kalo tak wat open house. Tu lah, aku tak sampai2 lagi kat umah mewah ko kat Seremban tu. Btw, aku macam ada plan nak beraya area Seromban tahun ni,so apa2 hal, will let u know, ok?

    ReplyDelete
  3. salam taaruf. ziarah dari orang ipoh menulis kisah keluarga dan kg halaman....

    ReplyDelete