Monday, September 20, 2010

Material...

Salam...
Hallu...Saya memang tak tahan nak ketawa sungguh bila Cik Taten menggelarkan saya Kak Dara. Ko ikhlas ker, Dik? Akak pun tak pasti tang mana sebab akak takde ceciri wanita unggul macam ramai Uda di luar sana mahukan seperti pandai memasak, bijak urusan rumahtangga dan lain2 lagi. Yang akak sure, sifat2 natural Dara seperti kuat merajuk, sensitif, manja (auw!), haa...yang tu memang genetik, hu3x...Tapi akak pasti, apabila melihat posing ku yang di snap semasa 1 Syawal yang lalu, aku tak nak nafikan, memang terserlah keayuan wajah Daraku, wawawawawa..Jika kg aku dapat di kurangkan lagi, aku sangat konfiden yang aku bakal terpilih dalam pencarian Cover Gurl Majalah Nur musim akan datang, yeah! Jom Cik Nat! Cepat2 la kita mendaftar untuk kelas swimming di One Utama itu! (Ok, kita simpan duit dulu, ek?)
Oh ya, lately ni antara topic hangat ialah 'Jemput...mengadap bakal mertua'...Topik hangat sebelum raya lagi actually dengan beberapa kawan perempuanku. Untuk Cik Taten, terima kasih banyak2 di atas tips2 mu yang sangat berguna untuk kita berdua di masa akan datang, especially you dalam waktu terdekat ini, he3x...Tidak sabar rasanya akak nak berjumpa Encik Ayah (kalo dia ada kat umah la...) untuk mendapatkan tips2 bagaimana mahu mengambil hati orang tua supaya tidak di label 'menantu reject' bila first taim jumpa (he3x...Nat, mesti ko teringat kat Mami kan...).
Btw, masa cuti raya bebaru nih, my grandma (ewah, cakap omputeh uols!!!), telah beberapa kali secara spontan melahirkan betapa sukanya dia melihat cucunya yang tak kawen2 lagi ni memakai t-shirt Muslimah atau blaus labuh. Dia kata,"Molek mu Mek paka baju tu, baru napok supo oghe Tino..."Ceh, mesti aku nampak zuhud giler, tu blom 2 komen Cik Jah lagi sblom ni, ngeh3x...(Nat, ko jangan jelez mak ko suka aku ek...) So, aku blaja satu perkara, bahawa penampilan kita di depan orang tua juga memainkan peranan macam mana kita di mata mereka. Dan ada satu lagi perkara yang aku nak blaja iaitu macam mana nak communicate dengan orang tua. Tapi Shahril cakap," ...aku rasa ko dah ok kot...just kurangkan blur, he3x..." Nat punyer komen plak," Beb, ko ni kategori 'menantu material' lah, kalo boleh borak ngan mak aku, kira ok lah tu...ko memang 'menantu material' la..." Erk, 'menantu material'??? First taim den donga nih! Setahu aku, aku ni ala2 'girlfriend material' jer, 'wife material' jauh skali, tup2 terus masuk kategori laen. Yang evaluate tu 2 orang yang rapat ngan aku plaks tuh, hik3x...Ada komen lain? Sila! Sila!
Ehmmm...tak sabarnya nak jumpa Puan Emak 26 September, bersamaan Ahad ni sambil menjamah nasi dagang lauk ikan aya, lazatnya! Macam mana nak berbual dengan Puan Emak yang pendiam tu yer...Apatah lagi Kak Dara pun pendiam jugekkk...
Nota kaki: Owh, salah satu taik lalat kat tubuh aku bermaksud mak mertua aku sayang aku, so konfem la aku ni 'menantu material', wawawawa...Jangan marah aaaa....sonok2 jer menulis nih...

5 comments:

  1. Tapikan soklan laser aku "menantu material" ko ni untuk mak mentua mana?

    Bersepah je aku tgk kengkwn kita yang sungguh bukan menantu material/bini material pun kawen..camno tu?

    Nanti ko ckp..laser sungguh mulut si Nowwa ni kan?Tapi nak buat camana..belum jodoh ek?Hahhaha...sorry Amy..gua gurau2 di Hari Raya..

    ReplyDelete
  2. Cik Nowwa,
    He3x...ntahla, aku pun tak sure maksud kawan aku tu. Dia merujuk aku borak ngan mak dia jer. Tapi aku setuju sangat dengan statement ko yang bukan menantu material pun kawen, sebab aku memang jumpa bersepah2. Tak laser la tuh....mak bley terima uols! Tapi ko memang 'menantu dan wife material', TERBAEEKKK!!!!

    ReplyDelete
  3. kak dara, setuju bangat ngan org yg cakap kak dara ni "menantu material"..hehe..kalau saya jadi, mak mertua..kompem la saya pilih akak. cewah.hehehe.

    ReplyDelete
  4. Hu3x...malu akak ngan statement Cik Puan Engineer itew! Ko takde plak abang2 yang single kan, ngeh3x...Btw, nak komen kat blog ko still tak bley, Si Kenit tu dah besor kan? Makin chumel dia la nih, memang cam mak dia, uols!

    ReplyDelete
  5. it's spontaneous la kak..tetiba je sy rsa lg best pggey akk KAK DARA instead of KAK KODOK. lgpun, dgn posing spt dlm gmbr tu...SESUWEI~hahaha..

    ohoho..marila jmput mengadap Pn Emak & Encik Ayah, tpi sy x de abg yg bleh kenalkn ngn akk..adik ada,la...nak?hehehe

    ReplyDelete