Thursday, September 16, 2010

Catatan Raya 1431 H Siri 5.

Salam...
SMS yang di terima pada 3 Syawal dari seorang kawan pada jam 20:43 berbunyi seperti berikut:
"Beb, alhamdulillah, saya lulus 'final exam'!"
Begitulah leganya hati sahabatku ini bila dikunjungi bakal ibu mertua pada 2 Syawal yang lalu. Rasa tak keruan yang bersarang di hati sahabatku ini sejak bulan puasa nampaknya sudah release! Dan sekarang, perancangan untuk peringkat seterusnya masih dalam proses perbincangan. Siapa sangka, dengan kuasa Allah, perkenalan pada awal tahun ini sekitar Februari 2010, membuahkan satu perhubungan yang serius hingga ke tahap ini. Dan sebagai seorang sahabat, ku tumpang gembira dengan perkembangan positif ni dan mendoakan segala-galanya di permudahkan, insya Allah.
Masa bulan puasa ari tu, kitaorang ada borak2 pasal hal ni. Sahabatku melahirkan kerisauan in case tak dapat di terima oleh bakal ibu mertua. Maybe salah satu sebabnya kitaorang berkongsi perkara yang sama iaitu kitaorang sama-sama tak pandai masak, muahahahaha...Kalo aku pun gelabah, beb! Camner nak jaga makan anak teruna dia kalo masak pun tak reti kan? Dan sebagai sahabat, aku berkongsi tips macam mana nak menghadapi bakal ibu mertua, wah! Ko mampu? Dan semestinya, tips2 tu semua merepek jer, ngeh3x...Personally, aku sendiri pun tak pernah di perkenalkan pada mana2 bakal ibu mertua pun, potential bakal ibu mertua pun tak nampak bayang lagi, hu3x...Pada aku yang penting, just jadi diri sendiri dan tahu adab or hormat orang tua. Sebab aku sendiri pun tak reti sangat macam mana nak berbual dengan orang tua, tak sure topik2 apa yang sesuai untuk di bualkan. Aku selalu layan jer....Macam kat Ipoh dulu, aku bley berborak dengan mak kawan aku kat pintu dapur sambil gigit tebu (walaupun aku sebenarnya tak makan tebu, air tebu pun aku tak minum!) lebih kurang 2 jam, melayan mak kawan aku tu bercerita. He3x...nak wat camner, masa tu aku menumpang umah dia 2 minggu, so kena la hormat tuan rumah, takkan nak buat muka plak kan?
So kowang macam mana first taim jumpa bakal ibu mertua? Ok tak?
Nota kaki: Kawan2 cakap, kitaorang ada 'chemistry' dan serasi...

No comments:

Post a Comment