Sunday, August 29, 2010

Manja Alone...


Salam...

Hik3x...title entry ni bukan sequel filem Aiman Alone arahan Dato' Rahim Razali taw! Ni description untuk aku weekend ni. Menghabiskan masa ujung minggu ni sorang2 sebab aku tak sanggup nak kuar gi shopping sebab umat manusia memenuhi hampir semua kompleks membeli belah, ayyo! Aku rimas tahap lemas segala! Aku menci ngan suasana ramai orang, tolak menolak, terlanggar bahu segala, berebut telekung kat surau, erghhh...lemas! Asalnya aku nak gi shopping hari ni kat Jalan TAR nak carik baju raya kaler kuning. Tapi semalam, taim aku merewang kat Wangsa Walk dan try nak masuk Carrefour Wangsa Maju, parking pun susah nak carik, aku jadik fed up yang amat! Huh, konfem kat Jalan TAR esok, jam gilo! Pusing2 satu Wangsa Walk, satu baju kaler kuning pun aku tak berkenan. Akhirnya aku terbabas abis RM 180.00 beli mende laen; 1 seluar kaler itam, 1 kemeja putih dan 1 cardigan hitam, hik3x...Finally, aku beli baju kurung kaler kuning tu ngan adik aku sebab ada cikgu skolah dia yang jual. Mujur ada size aku. Dan kebetulan, design nya simple dan tak serabut. Dah settle!

Berbuka? Sorang2 jer la mengadap tv, beli jer kat Bazar Ramadhan. Tapi Jumaat ari tu, walaupun aku kuar opis on taim, tapi jalan jam gilo kat MRR2! Aku sampai area Setiawangsa pun dah dalam 7.10 malam. Hmm...gi KFC, orang que pun panjang, last2 aku gi kedai makan mana ntah area situ, order jer apa2 yang patut. Tu pun 3 minit lepas azan baru dapat kurma 3 bijik. Nasi goreng yang aku order pun, separuh jer aku makan sebab dah kenyang. He3x...simple jer idup orang bujang ni, tak cerewet pun. Macam last Tuesday, aku berbuka ngan 3 biji kurma, air milo kotak dan sebuku roti ikan bilis, pun dah kenyang. Kalo nak ikutkan, sesaper pun nak berbuka ala2 proper kan, tapi bila sorang2, asal makan jer ok, takde hal. Cuma boring jer sebab makan sorang2, feel agak kureng. Ni aku baru balik Bazar Ramadhan Taman Melawati, aku suka beli agar-agar, memang suka. Tapi lagi best kalo Kache ada sebab dia yang selalunya nak beli itu ini, aku biasa jer. Btw, patutnya ari ni aku ada jemputan berbuka puasa kat Bukit Kemuning Golf & Country Club, tapi atas sebab2 tertentu, big boss aku tak kasik pegi, isk3x...frust betul!

Oklah, mau cau dulu. Eh, aku nak berangan jap nih ngan kowang. Aku rasa aku nak jadik ala2 wanita Italy kat Rome; seksi tapi tidak terlalu terdedah, berkeyakinan dan chic. Ni semua gara2 America's Next Top Model yang aku tengok Jumaat baru nih, wawawawa...Aku suka tengok fesyen derang yang menepati selera aku, antaranya pakai but ngan dress takat lutut, simple tapi seksi siket few parts, mak suka uols!

Nota kaki: Masih mencari kasut ala Gladiator yang sesuwei...

2 comments:

  1. Dah settle baju raya? Good lah. Aku pulak still tak tau nak beli baju melayu warna ape; or, sebenarnye, nak beli ke tak...

    ReplyDelete
  2. Ko wat baju Melayu tu taim nikah jer nanti, jangan luper songkok UIA, he3x...

    ReplyDelete