Monday, August 2, 2010

2nd audition @ JKKN.

Salam...

31 Julai 2010, 2nd audition untuk Koir Kebangsaan after completed kelas intensif Solfege Class sebanyak 9 kali. Aku tak sempat wat revision pun, pagi tu baru terhegeh2 nak revise bukak buku segala. Malam sebelum tu, aku penat pengsan sampai ke pagi. Start dalam 11 pagi, kitaorang sumer sekali ada la dalam 13 orang. Panel penilai terdiri dari cikgu aku, Encik Fairuz, Syafinaz Selamat dan pengurus, Tunku Marina. Derang test dari segi baca rhythms dan sight sing. Tak susah mana pun, kalo cukup revision, sangat senang. Macam aku yang lembap ni, memang terjejas la, he3x...

Berdasarkan gerak hati aku sebanyak 2x after the audition, memang ternyata tepat telahan, aku failed audition ni. TM sms aku tengahari Ahad tu. Sedih? Sedih la jugak sebab mesti dah tak jumpa classmate aku ni dalam kelas lagi. Kitaorang support each other, tu yang best. Kalo tak faham apa2, kitaorang discuss sesama. Tapi memandangkan progress aku pun tak baper bagus sebab aku memang slow, so aku tak cukup kompeten la untuk join. Lagipun, effort aku pun tak cukup, betul tak? Takper, cuba lagi tahun depan!

Antara 2 orang classmate aku yang berbakat besar! Yang sebelah kiri tu, Juara Bintang Idola Berita Harian (Zon Tengah) 2010, baru grad dari UiTM, Degree in Music, majoring Vokal. Dah biasa menyanyi sejak dari sekolah, datuk ayah pun pemuzik. Yang sebelah tu, still study kat UiTM jugak, amik TESL. Naib Juara Bintang Inner Shine, ko mampu? Pitch suara dia memang tinggi, achieve apa tu orang kata, octave? Owh, yang tersandar kat dinding baju kaler merah tu, "Bintang Malap", he3x...Yang tu, so far takde apa2 achievement lagi, maklumla kodok kan....

Nota kaki: Teringin sangat nak gi Red Box this week, mau lepas gian...

No comments:

Post a Comment