Saturday, August 28, 2010

Shimpan..

Salam.

Salah atau tak kalau kita rasa kita ada sedikit masalah, maksudnya masalah ahli keluarga, dan kita share ngan orang2 yang kita percaya, macam kawan? Tak salah kot kan? Aku rasa macam tak salah sebab sometimes masalah tu, kita tak leh nak layan sorang2 dan perlukan pendapat orang laen, so kita leh tengok dari various perspectives.

Bila taim2 cenggini, memang aku cepat jer teringat arwah papa aku. Kalaulah dia ada lagi, mesti tak jadik camnih kot. Personally, sejak dari zaman belajar lagi, aku memang sangat jarang cerita pasal family kat orang. Sampaikan masa kat UIA Gombak, roommate aku sendiri bley cakap, "Eh, Mi, jarang dengar ko cerita pasal family ko kan?" Mmm...takde cerita, watper nak cerita kan? Family aku bukan artis pun, he3x...Cuma lepas arwah papa aku meninggal jer, kalo ada mende yang aku blur, baru aku cerita ngan kawan, tu pun bley kira; si Shahril n Kache. Dengan 2 orang ni kira yang maybe tahap agak2 PnC jugak la yang aku tak citer ngan orang lain. Ntah la, aku tak rasa kalo aku cerita ngan kawan laen, derang sudi dengar sebab aku rasa derang pun ada hal sendiri. (Untuk pengetahuan, aku memang observe kawan dulu sblom aku nak cerita apa2...) Sha Tuyee cakap aku ni reserve, eh ye ker? Aku rasa dia lagik reserve tahap penyimpan mohor besar, hu3x...

Selebihnya, aku lebih suka simpan sendiri, kalo tak tahan dok mikir jer, tu yang menangis tu, isk3x...Sure emotionally disturbed tu kan? Taim driving pun bley lost (owh, Kache selalu tegur aku pasal hal ni, pastu mesti dia usap kepala aku sambil cakap, "Budak...budak...", hu3x...manja gediks skal!) Mamat yang aku suka zaman skolah tu pun pernah cakap, "Jangan shimpan, nanti lemah jantung!" Ceh!

Tapi apa2 hal, ni semua baru sikit ujian. Pagi semalam aku dapat sms dari sorang kawan lelaki aku, bila baca sms dia, aku jadik insaf sebab ujian dalam keluarga dia lebih hebat dari aku. Apa yang penting, aku kena bijak handle ujian yang mendatang, kena tahu apa nak buat. Hmm...kalau la arwah papa ada...(aku terngiang2 suara best friend arwah papa aku masa jenazah nak di bawa turun ke liang lahad, pakcik tu tengok aku dan cakap kat mama aku, "Kesian dia..."


No comments:

Post a Comment