Monday, August 16, 2010

Erkk...

Salam...

1. 16 Ogos 2010 @ Kg. Padang Enggang, Kota Bharu, Kelantan. Kat umah mama aku lagi nih, malam ni, gerak balik Lembah Klang dengan menaiki pesawat Bas Ekspres Mutiara jam 9 malam. Tengahari tadi sempat wat draft speech CEO untuk Majlis Iftar Ramadhan 2010 kat ofis aku esok. Sambil2 draft, sempat berbalas sms ngan Cik Nat. Then, jam 1.45 tengahari, trus email draft tu kat PA CEO, settle! Malam tadi aku mimpi ngeri! Aku mimpi aku di paksa bertunang dengan lelaki yang aku tak kenal, uwaaaaaaaa...Ngeri siot!

2. 15 Ogos 2010 - Tak wat apa2 pun, lepak jer kat umah. Layan buku baru beli, Travelog Cinta Abadi karya Raudzah Roslan. Ok buku ni, gaya penulisan kena dengan jiwa aku. Sesungguhnya yang datang dari hati, memang akan singgah di hati kan?

3. 14 Ogos 2010 - Seharian perjalanan dengan bas Transnasional dari Hentian Putra ke Kota Bharu. Agak malang sebab bas tu rosak sebelum sampai terowong kat Genting Sempah, hampeh! Mujur ada bas ganti. Baru aku perasan, rupanya dalam giler gaung kat area Genting Sempah tu...Taim tu aku terbayang nahas helikopter Nuri few years back yang mengorbankan 6 anggota TUDM tu. Seram pulek...Sepanjang perjalanan, aku cuma tertido dan layan novel "Bini Aku Tomboy Ke?" Hmmm...gaya bahasa adala macam aku sesiket, so aku 'kureng', he3x...Beli sebab teringat zaman aku skolah dulu. Sampai umah, adik2 aku Muzi dan Le tak abis2 ngata aku gumuk, uwaaaaaa...

4. 13 Ogos 2010 - Start Annual Leave tapi aku pegi ofis jap, dalam kol 10 pagi. Wat aktiviti 5S sebab Isnin audit. Clear meja aku akhirnya! Petang agak2 free, ajak Ayah Pi berbuka kat luar (actually aku bukan puasa pun, muahahaha...). Lepak kat Secret Receipe Wangsa Walk. Sempat berabis RM 100 plus beli few books kat Popular.

5, 12 Ogos 2010 - Full schedule kat ofis. Walaupun tak puasa tapi aku macam orang puasa, bukan makan pun. Sempat kuar jap gi check enjin kereta yang problem tu dengan bantuan Sha Tuyee. Petang, teman Sha berbuka kat Bistro Qaseh, buffet harga RM 19.90, banyak gak food dia, not bad lah. After makan, aku balik ofis, sambung wat kerja siket sampai 9.30 malam. Aku cau sebab nampak kelibat 'kaler itam' sepintas lalu few times, ntah apa ntah, malas nak fikir sebab aku memang sorang2 kat ofis...

6. 11 Ogos 2010 - Berbuka sorang2 kat ofis...Pun tak stay lama sebab ternampak kelibat 'kaler itam' sepintas lalu few times setiap kali aku angkat muka bila tunduk wat kerja. Hmm...perasaan sendiri jer kot ni. Ok pas ni, jangan balik lewat lagi bulan puasa ni, semua orang balik awal!

No comments:

Post a Comment