Sunday, July 11, 2010

Lagu Mak Long!

Setiba di persimpangan,
Langkah kita tak lagi sehaluan
Bermula di saat itu
Tidak senada irama dan lagu

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti

Kau telah jauh, jauh dariku
Tiada ruang di hati buatmu
Namun harusku akui
Ada ketika di minda kau menjelma kembali

Sekali segala ada
Ada rindu yang datang tiba2
Tak mungkin kerana sayang
Cuma terganggu oleh perasaan

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti

Nota Kaki: Ni adalah antara lagu faveret aku kalo taim karaoke, Tak Mungkin Kerana Sayang nyanyian Alyah. Memula aku tak folo sangat lagu ni walaupun selalu dengar kat radio masa mula2 lagu ni kuar. First aku nyanyi lagu ni taim karaoke ngan Eddy kat Green Box, Jusco Cheras Selatan. Dia yang pilih and soh aku try bawak lagu nih. Dengan mood terpaksa, nyanyi la jugak, eh, macam best plak lagu nih. Dan petang tadi, jam 16:27, aku dapat sms aku dari adik aku Angah yang berbunyi, "Aku dengar Tak Mungkin Kerana Sayang kat Sinar FM. Tau Pya cakap apa? Papa! Lagu Mak Long!" Adehhhh...nak pingsan aku! Adakah aku telah menunjukkan contoh tak baek pada anak saudara aku yang 19 Julai ni baru nak masuk 3 tahun? Aku tanya adik aku, mana Cik Pya tau pasal lagu ni? Kitaorang suspect dia observe video clip aku nyanyi lagu ni kat Red Box last year, masa tu mak dia dan Mak Su dia tengah layan video tu kat umah mama aku raya tahun lepas sambil gelak2 dan dia ada kat situ tengok sekali! Camner dia leh ingat, ek??? Aku sms Natrah, dia cakap cenggini, " Sebab tu ko takleh mencarut depan Pya, nanti dia ingat Mak Long suka mencarut!" Hampeh!



Ni gambar aku masa kecik, rambut Cik Pya ada la iras rambut aku taim nih, hik3x...Jam 22:34 tadik, Angah sms lagik, "Aku baru tanya Pya, besar nanti nak keje apa? Dengan penuh konfiden dia jawab, 'Cikgu!'. Pastu siap cium aku, 'Babai, mama. Pya nak nak gi keje dah." Muahahhahaha...kuat berangan la anak sedara aku nih! Genetik saper la kan? Pastu Angah cerita lagik, lately ni sebelum tido, Cik Pya akan cakap cenggini, "Mama, jom kita sembang! Mama nyanyi lagu Gajah!" Ya Allah! Amat genetik Mak Long! Bersembang dan menyanyi, uwaaaaaaa...

No comments:

Post a Comment