Friday, July 23, 2010

Cemburu Sedang Menguasaiku...

Salam.

Tolong! Tolong! Tolong usir perasaan jelez ni jauh2 dari dalam hati aku, bley tak? Apsal lately ni kerap plak rasa jelez tu, siyes! Dulu aku tak faham kenapa perempuan perlu rasa jelez terutama bila melibatkan teman lelaki atau boipren derang atau lelaki yang derang suka! Macam la aku bukan perempuan kan, he3x...Few years back, kawan skolah yang sama tarikh lahir ngan aku, berkongsi satu rahsia yang dia sangat cemburukan seseorang yang cuba2 nak gurau2 ngan boipren dia. Aku kompius kenapa perlu rasa jelez sebab seseorang tu pon kawan yang kitaorang selalu lepak sesama jugak. Dan lepas dia share feelin dia ni, memang aku perasan yang dia memang tak kasik can langsung kat seseorang tu, muahahahaha...Maybe rasa terancam, unsecure, macam2 rasa la kot kan?

Dan bila aku sedang melalui situasi yang lebih kurang sama lately ni, aku citer ngan Cik Nat, hik3x...Mesti ko gelak kat aku kan? "Mek! Cemburu tu tanda sayang lah!" Uwaaaaaaaa...seksa siot! Ni agaknya yang aweks2 kawan lelaki aku rasa bila derang nampak aku baik ngan boipren derang walaupun kitaorang takde apa2. Well...Allah Maha Adil! Takper, bila rasa cemburu yang boleh di kawal, aku rasa ada ala2 Aisyah, isteri Rasulullah s.a.w siket sebab kalo tak silap buku yang aku baca, "Aisyah Ummul Mukminin: Keanggunan Sejati", beliau sendiri pun merasa cemburu pada isteri Rasulullah yang lain seperti Khadijah dan Hafshah. Sebagai perempuan, memang tidak boleh lari dari perasaan cemburu itu..so kira aku normal la kan?

2 comments:

  1. serius seyy..aku x nampak lagi relevan ko ngan aisya tu.. ko silap ni..hikhik..

    pastu ni aku nak comment pasal perasaan jeles tu.. it's a normal thing.. jangan lah usir perasaan tu.. perasaan cemburu tu kan timbul dari perasaan sayang.. perasaan sayang tu kan anugerah dari Allah.. mende2 macam ni part n parcell of life..
    pastu lagi satu ni, jangan lah cepat cakap 'tak' pada relationship tu.. macam aku cakap tadi, soal jodoh adalah rahsia Allah swt.. kita semua memang x tahu jodoh kita dengan siapa.. insya-Allah, perasaan sayang ko akan berbalas n d relationship will develop into sumthing deeper n special..
    apa2 pon, aku doakan yg terbaek utk ko =)

    ReplyDelete
  2. Kak Mok! Ko memang dengki ngan aku kan part Aisyah tu, hik3x...Amboi...Kak Bidan nih...pandai sungguh nasihat orang, ko pon jangan cepat mengalah dengan feelin ko kat 'tut', he3x...Redah jer,beb! Btw, aku akan kawen next year, tarikh dah ada, 20 Mac 2011, awal setahun dari yang di jangka, camner nih?

    ReplyDelete