Monday, July 12, 2010

This Year I'm 32!

Salam...

Lagi 40 minit, 12 Julai 2010 bakal melabuhkan tirainya...Actually, every year aku memang tunggu tarikh ni. Tak tau kenapa...Takde la nak celebrate ker apa, tapi aku rasa just nak buat tarikh tu at least meaningful every year. Walaupun aku celebrate sorang2 dengan wat mende2 seperti karaoke kat Red Box, tengok wayang or shopping sorang2, aku tahu jer camner nak wat diri sendiri enjoy. Every year, aku memang tak expect orang wish aku, ingat birth date aku, memang tak pernah. Saper yang ingat, derang akan wish, yang tak hengat pon tak mengapa.

Macam hari ni, walaupun aku apply leave untuk wat mende2 yang aku nak wat, tapi sebab kereta aku masuk workshop, so sepanjang hari la aku melepak kat umah. Tapi takpe, sebab bermula dari tengah malam tadi sampai la ke saat ini, aku tak menang tangan nak reply berpuluh2 birthday wishes kawan2 aku kat Facebook. Tak putus2, sama macam tahun lepas. Ingatan kawan2 tu pon sudah cukup membuatkan aku sangat hepi tak terkira walaupun berkurung dalam umah sepanjang hari! Dan so far, aku dah replied semuanya sebagai tanda appreciation aku pada derang, terima kasih pada Facebook! Mostly yang wish tu semua kawan2 yang aku kenal; majoriti kawan2 skolah, tak kira junior or senior yang dah berbelas tahun tak jumpa dan of course kawan2 zaman study kat UIA segala. Dan sorang kawan skolah menengah aku yang dah 18 tahun tak jumpa, bley add aku hari ni. Terkejut btol bila dia ingat aku lagik. Untuk sesaper yang wish aku kat FB, sms segala, terima kasih banyak2 atas ingatan, ku sangat2 menghargainya, siyes! Tapi aku suka giler bila ada few female frenz aku sms cenggini, "Happy Birthday, Dara! May God always bless you and your dreams with Uda come true" , gitew! Dan untuk Cik Nat, I suka statement u..."Moga Uda mu akan sedar kehadiran Dara nya..." Nampak sangat aku ada pesona Sri Panggung kan?

Uiks, ada sms masuk...jap ek..."Hoping to be the last person to wish u before midnite struck, Happy Birthday Cik Mierza :)". Hik3x...sms terakhirku tepat jam 23:54, dari kawan aku, Bob Pilgrims. Thanks, Bob! Lama giler tak lepak ngan ko, gaduh2 ngan ko, dengar cerita2 muzik ko, etc.

Untuk 'My Ayah', he3x...Thanks belanja makan kat Black Canyon tadik, (next year aku belanja ko plak ek, aku janji!) Owh, ya untuk the one and only besday gift untuk hari ni, sebuah buku yang berharga RM 20.90 yang bertajuk 'Aku Terima Nikahnya' siri 1, thanks, bro! Aku tuntut lagi 2 siri sampai umur aku 34 tahun taw! Oh ya, dan sekeping potret aku after ko sharpen balik skill melukis ko, ni additional request, wawawawa...Sesungguhnya ko memiliki bakat melukis yang sangat baik! (Ko sendiri pon tau kan aku dok puji ko 5x dalam masa 5 minit, he3x...) Jangan malas, mulakan melukis dari sekarang! Cau!

Nota kaki: Oh ya, kat atas tu, gambar Cik Pya solat Maghrib semalam, kiut giler!

4 comments:

  1. Sape uda mu?
    (ye, aku masih tak putus asa tanya soalan ni...)

    Takpe, aku tau takkan ada jawapan dari ko.

    Anyway, most welcome. Aku suka buku tu sebab aku rasa penceritaan dia bagus. Dalam kesederhanaan bercerita, ada byk mesej yg nak disampaikan. Ada byk lagi buku2 yg aku consider untuk kasi ko, tapi aku rasa the best thing is to come up with something so simple, yet meaningful (ye lah,kalau tak nanti rasa macam baca buku untuk exam - that just takes the fun out of it lah). The stories are narrated in such a laid-back manner, yet the message just strikes u right between the eyes.

    ReplyDelete
  2. happy birthday cik mirza...hehehhe...amy aku la..ayin...wah...sudah cukup umur yer...

    ReplyDelete
  3. Koyeeeeeennnnnnn!!!! Camner ko jumpa aku kat sini plak, aku rasa ko cam ada FB, he3x...Bila kowang nak reunion lagik nih? W'pon aku bukan Econs, aku nak join jugak, wawawawa...

    ReplyDelete
  4. Ayah Pi ku...

    Aku takkan jawab soklan mu itew sampai la ko putus asa, he3x...Ko kan suka carik jawapan sampai dapat!

    Ada banyak lagik buku untuk consider kasik kat aku? Nak! Nak! Nak! Silalah belanja tanpa menunggu besday saya! Ku sangat teruja! (sila sponsor dengan rak buku rekaan terkini juga, he3x...)

    ReplyDelete