Monday, April 19, 2010

Saya Yang Padu...

Salam...

Isnin, 19 April 2010, 9.40 malam, ku baru sampai umah Keramat dari opis. Giler penat seyyy otak aku hari ni. Penat sebab hari ni first taim aku attend Management Committe Meeting (MCM), represent department aku sebab bos aku dah selamat bersalin last week. MCM ni buat 2 hari berturut2, tiap2 bulan. Selalunya yang masuk meeting ni HOD or Head of Section (HOS), tapi di sebabkan taim bos aku maternity ni, takde higher position yang lain, so aku la kena masuk. Memang aku kecut perut la nak masuk meeting ni sebab yer la takut arising matters tu kena soal macam yang aku tak familiar. Dah la aku baru 4 bulan kat sini, still under probations, banyak lagi yang aku tak familiar.

Meeting start 8.30 pagi, masuk kojo 8 pagi. Masuk jer ofis, aku handle morning briefing dulu untuk department aku, pastu baru masuk meeting. Untuk meeting ni, semua orang wajib pakai corporate jacket/blazer company yang kaler biru tu. Lepas pengesahan meeting minutes, terus ngan matters arising meeting bulan lepas. Pastu baru tiap2 department present report masing2, siap ada no siri paper lagi, ek, present ikut giliran. Start ngan department Finance & Sales, Safety & Health, Quality Management (ni pon dah 5 section kena present, sampai ngantuk2 la aku di buatnya; pasal Customer Service la, Quality Engineering, Supplier Quality la, Quality Planning segala, zzzzzz....), Supply Chain Management, pastu Manufacturing lagi cover Assembly, Stamping, satellite plant, and last sekali petang tadi ngan Engineering-Plant Maintenance. Walaupun aku tak present paper department lagi (maknanya esok la turn aku...), tapi ada jer isu yang berkaitan tadi, sampai sedikit stress la aku di buatnya! Walaupun seharian dok jer meeting, tapi serius penat otak, weh!

Keluar jer Board Room jam 5.40 petang tadi, dah di asak ngan macam2 mende lagi, adehhhh3x...Dah la ada mende yang tak di handover oleh boss aku (sebab dia bersalin awal), so memang rasa nak nanges memikirkan kat mana aku nak korek carik info tu. Mujurla budak2 department aku ni very helpful, so redah jer la mana patut. Kalo settle, maksudnya aku kena cakap kat diri sendiri, "Aku memang padu!", ha3x...Ala2 motivate diri sendiri kan? Alah, aku ni pon manusia biasa, memula memang la serabut, minor stress segala, tapi bila dah ngadu domba sikit2, merepek siket (Thanks, Che Pi!), dalam masa setengah jam, aku leh cover wat kojo balik, hu3x...

Uiks,banyak lagi kojo tak buat nih...tak tercapai dek akalku,uwaaaaaaa...Ni siap bawak balik 6 bundle documents payment untuk contract workers untuk verify, perlu ke bangun 3 pagi nak wat kojo ni, isk3x...Yang lain2 toksah cerita la, kalo nak cerita, nampak sangat hidup aku la ni, 24 jam kerja, wawawawa...

Nota Kaki: Next week ada Annual Management Meeting (AMM) or Management Gathering kat Teluk Batik Resort, presentation achievement KPI last year, new KPI tak siap lagi, teks emcee, kerja2 protocol lagi, phewww...Konfem esok balik lewat lagi...

1 comment:

  1. go go go!!!!
    u can do it sis!!!
    meeting merata uols...
    ala2 vacation meeting...
    go go go!!!

    ReplyDelete