Saturday, April 17, 2010

My Awatif...

Salam...

Masih minggu kerja yang memenatkan...hari ni, Sabtu 17 April 2010, seharian jugak aku kat ofis. Tapi ku gi lewat la, dalam pukul 10 pagi baru sampai ofis. Nak bangun pagi tadi pon rasa tak larat nak angkat tubuh, ngantuk jer...

Btw, semalam, aku dapat panggilan telefon dari Makcik Halimah. Surprise jugak aku! Makcik Halimah ni, makcik yang gi umrah sama2 ngan aku 5 tahun lepas, orang Bachang, Melaka. Aku rasa kitaorang dah lost contact dalam 4 tahun jugak la. Tak sangka dia ingat aku lagi, dan dia terkejut bila until now aku still tak kahwin lagi, ha3x...

Antara yang menyebabkan dia called aku adalah sebab dia terpandang gambar ni dalam frame gambar umah dia taim dia tengah menjahit semalam, hah, bley? Aku pernah gi beraya umah dia sekali kat Melaka masa tahun 2005, so aku perasan gambar ni terpampang kat dinding umah dia. Alang2 dah called, terus aku tanya khabar si comel yang rapat denganku itew, Awatif @ Adik. Hmmm...dah besar rupanya si manja ku itew, dah 10 tahun, sekolah Darjah 4. Now jadik pengawas sekolah, aktif taekwando, nasyid, berzanji segala...Sepanjang Makcik Halimah bercerita tentang perkembangan Awatif, tetiba ada perasaan halus menyelinap masuk dalam hatu aku. Hmmm...rindunya aku kat si kecil ni...Macam mana agaknya rupa dia sekarang, dah besar panjang...Becok lagi ker mulut dia, manja lagi ker dia, makin bijak ker dia, maintain suka bergaya lagi ker, etc...Rindu plak aku ngan si kecil yang berusia 5 tahun dulu tuh...Kan best kalau ada anak perempuan, suka! suka!

Nota Kaki: Saya belum layak untuk sesiapa?

No comments:

Post a Comment