Saturday, April 17, 2010

My Baby You...

Salam...

18 April 2010, yeah! My Baby sudah genap 6 tahun ini hari! My Baby yang sudah banyak berjasa pada aku; kalo Sabah Sarawak tu ada jalan darat, konfem aku dah sampai jugak kat sana dengan My Baby ni. Hmm...sama usia ngan My Baby, maksudnya sudah 6 tahun jugak la aku jadik pemandu kereta. Kira bley la dapat Long Service Award untuk kategori pemandu 5 tahun ke atas!

Asal aku lambat ek? Sebabnya aku gayat gilo nak bawak kereta, scary yang teramat! Aku dapat lesen 1 week sebelum aku masuk matriks UIA, sekitar penghujung Jun 1996. Lepas satu insiden, aku try bawak kereta Toyota Corolla arwah papa aku kat perkarangan parking Stadium Perak (papa aku dok sebelah, adik2 aku, mama aku jadik penonton kat luar, ha3x...), ntah macam mana blaja nak masuk parking, aku takleh kontrol, langsung langgar divider parking tu. Muka papa aku cuak gilo taim tu! (Eh, asal aku memang suka eksiden kat parking ek?) Sejak dari tu, rasanya 8 tahun jugak la tak bawak kereta, renew licence jer, hu3x...Kat UIA, memang tak pernah bawak! Bila start kerja pon, aku naik Putra LRT jer nak pi mana2. Sampai la tahun 2004, bila aku kena transfer untuk opening Jusco Kepong, aku berulang naik LRT sampai Masjid Jamek, pastu jalan kaki gi CM naik bas Selangor gi Kepong plak, ada sekali tu aku lelah teruk tapi gatai gak nak pi kerja, alih2 masa kat Masjid Jamek, 'putus nyawa' jap. Giler seyyyy...aku sesak nafas teruk, nak berjalan pon tak leh (dah la sorang2, orang lalu lalang tengok aku semacam jer...), tup2 escalator plak rosak, aku kena naik tangga, adehhh...seksa giler! Tawakkal jer takut 'kojol' kat situ ker apa. Takleh jadik, dah aku asthma tegar, kalo takde transport, naya aku...Sebelum tu, aku pernah jugak lelah teruk, sampai tengahari tak ok, (dah la tinggal sorang2 kat umah taim tu), aku berjalan turun dari umah aku dalam 10 minit untuk dapatkan teksi gi panel klinik kat Jusco Wangsa Maju. Pastu depan Jusco tu jalan jam plak, hah, menapak dari tepi jalan, gi klinik kat Level 1, seksa seyyy...

Aku nak beli kereta ni pon mintak permission mama aku dulu. Actually kereta idaman aku taim tu Proton Satria kaler hijau. Suka btol aku ngan Satria, sebab rasa sporty. Tapi memandangkan taim tu Kenari Aerosport baru kuar, kawan2 racun soh beli. Kebetulan taim tu ada exhibition kat kat bawah ofis aku, tak fikir banyak, aku terus on jer, simple jer. Tak wat survey apa pon, hik3x...Semestinya ku pilih kaler merah, tanda berani! (Owh, memang berani bila aku boleh mencarut pada driver lain kan????) Aku memang tak reti jaga kereta, habis calar balar My Baby ni...Tapi bab servis dia, memang aku folo schedule, tak pernah miss, itu jer la yang aku leh tolong, ha3x...Sebab tu aku memang cepat gubra kalo ada mende2 pelik jadik kat kereta aku, memang leh tak tenang la hidup aku!

Nota Kaki: Next year abis bayar kereta, leh la beli apartment comel plaks...setahun lepas tu, habis bayar PTPTN, habis hutang, yeah! Sedang elok umur 34 tahun, so leh la kawen, he3x...

No comments:

Post a Comment