Friday, April 23, 2010

Idaman Kalbu?

Salam...

Huh! This week memang hactic ngan kojo, siyes! Aku rasa dalam minggu ni, 3 hari berturut2 aku balik 11 malam dan salah satu hari tu memang aku terasa nak demam, nak termuntah siap pening kepala pusing2 lagi, hu3x...Tapi aku tak lelah la plaks, maksudnya jadual ubatku memang tip top la aku jaga walaupun lately ni aku makin kerap minum ais, wawawa...(Baru tengahari tadi aku minum cendol, owh! lazat!) Oh, just now, aku makan rambutan jugak! Owh, jangan salahkan saya! Salahkan mild stress saya taw!

Ok, dalam stress2 kerja ni pun, masih sempat tergediks2 kat ofis borak certain2 issue. Aku wat kojo2 aku, sambil budak2 Compensation wat payroll. Topik best adalah cerita pasal boyfriend atau teman lelaki terutama bagi wanita2 bujang seperti saya, ha3x...Nak plak taim2 tengah serabut ni, perasaan nak ada boipren tu agak menebal dan sesuai di gunakan dalam situasi saya yang berikut:

1. Act as a 'kaunter pengaduan awam' di saat mulut aku ni tak sabar2 nak berceloteh for the sake of release, he3x...sebab bila dah ngadu, aku akan boleh sambung wat kerja macam biasa. Tapi mati kering la dia tak mau layan aku kalo dia pon tengah kojo gak, ngengada la pompuan ni!

2. Membuat surprise yang tidak di duga (atau saja buat2 terkejut...). Contohnya, taim tu aku tengah serabut wat kojo kat ofis, jam 9 malam (tak reti2 nak balik ker?) then dia called, "Awak! Awak kat mana ni?" Lalu ku jawab..."Awak....(dengan nada ala2 penat nak manja2, auw!), saya kat ofis lagi..." Tup2 dia cakap cenggini, "Awak! Saya ada hal penting nak jumpa awak ni. Saya ada kat security bawah ni, saya nak jumpa awak sekarang!" dengan nada cukup serius sambil terus meletakkan telefon. Aku? Uiks, asal boipren aku nih? Dengan tergesa2, aku berlari2 menuruni tangga (dalam fikiran mesti aku fikir"eh, aku wat salah apa, dia majuk ker aku balik lewat, dia nak break ngan aku ker, bla...bla...bla...) Then bila nampak jer kelibat dia di balai pengawal...hati aku makin berdebar dan dia lantas mendapatkan aku sambil berkata, "Awak! Awak lapar? Ni saya bawakan McDonalds dan Ferraro Roche kegemaran awak!" Arghhhh...pensan! pensan!

3. Oleh kerana hari Sabtu, aku kerap jugak menghabiskan waktu kat ofis, so hari dating yang aku pilih adalah hari Sabtu! Sebab lepas penat mental kat ofis, aku nak terus keluar dating dengan dia, gi makan2 ker, tengok wayang ker, lepak2 minum ker, teman dia shopping ker (owh, bukan aku ek? Takper, teman dia shopping baju kerja, he3x...)

4. In case, tak sempat dating hari Sabtu, jom kita breakfast sama2 pagi Ahad! Ok! Roti canai kuah gulai ngan teh o suam satu! Harus di ingatkan, berdating setiap minggu bukanlah satu perkara wajib bagi saya, sebulan sekali pon takper as long communication tak putus, wah! Mampu?

So far, itu jerla fungsi2 teman lelaki aku, ha3x...Eh, malam Isnin ari tu, sebelum tido, aku ada baca satu buku ni, 'Mencari Pasangan Hidup', tapi jangan tanya aku lebih2 sebab baru baca page 4, aku dah tertido dengan jayanya sampai ke pagi dengan lampu bilik terpasang, isk3x...

Oh ya! Aku pernah cerita ngan kowang tak yang aku pernah masuk program TV3, tajuk 'Idaman Kalbu' somewhere tahun 1997. Masa tu aku kat matriks UIA lagi. Aku saja gediks2 hantar penyertaan nak seronok2, tup2 TV3 called aku. Ha3x...gilo apa umur 19 tahun, masuk kuiz carik pasangan, sengal kan??? Pengacara rancangan tu Omar Abdullah. Masa hari rakaman tu, dia buat sekali untuk beberapa episod, so ada artis jemputan macam Arni Nazira, Ziana Zain ngan Farra Bagaikan Puteri. Masa tu rakaman kat Studio TV3 yang kat Bangsar lagi dan kebetulan taim tu cuti semester, aku turun dari Ipoh ke KL. Aku tak ingat sangat format program tapi kitaorang akan di pasangkan dengan berlainan jantina la kan? Partner aku tu mamat UM kalo tak silap. Ada la jawab2 soklan, ngan berbalas pantun. (Oh ya, ada crew rakaman yang ingat aku Pemantun Kebangsaan sebab intonasi aku sangat cemerlang, padahal aku reka pantun pun tak reti, ha3x...). Yang pastinya, markah aku rendah, ha3x...so dapatla hadiah periuk nasi, cerek elektrik, barangan kosmetik dan wang tunai RM 200. Dan aku tak sangka, junior2 sekolah aku yang kat asrama punyala kecoh "Kak Mirza masuk tv!" sebab sampai la ni kalo jumpa, ada yang hilite pasal mende ni, malu! malu! malu!

Dah! Dah! Takyah gelak2 kan aku! Aku khabo kat mama aku nanti, tak pasal2 kowang kena jadik menantu dia nanti, huargh3x...Hmm...makin serabut kepala otak, makin laju aku bercerita rupanya!

Nota Kaki: Jumpa kamu malam ini dalam mimpi saya, ok? Malam ni pakai baju kaler grey kan?

2 comments:

  1. Warghhhhhhhhhhhhhhhhh...aku paham perasaan kau ni...sebab tu lepas break off sapa je lelaki yang approach aku aku ajak kawen terus...hhahhaha

    ReplyDelete
  2. Meaning aku kena break dulu la, ek?

    ReplyDelete