Sunday, April 4, 2010

Kilang Saya...

Salam...

Minggu yang meletihkan...sebab kojo banyak, tak mampu nak fikir banyak, nanti aku sakit kepala, tamau! tamau! Hari ni Ahad, sempat gi opis lagi tapi setengah hari jer la, balik umah jer aku pengsan...Hari Khamis, 1 April, sibuk ngan stock take. Dah lama tak involve sejak resign Jusco. Tapi stock take kali ni simple sikit, aku as 'verifier'. Start kol 8 pagi, dalam 11 pagi dah settle. Pas settle stock take, tengahari tu, kitaorang ada makan2, lunch percuma sebab result audit ISO segala on March, result cemerlang. So sebagai appreciation pada semua staff, makan free nasi beriani ngan satay. Pic yang kat atas ni, semua staff2 kat production.

Yang depan sekali tu, my CEO ngan YDP Union. CEO aku ni, concern dia ngan staff sangat tinggi, jenis down to earth ngan orang2 bawah. Alim pon yer, he3x...Kalau break hari Jumaat 2 jam tu, pasang lagu nasyid ok...kat kilang aku. Untuk program makan2 ni, takde specific committee, sebab kalo event2 camni, staff2 memang ringan tulang, ramai jer yang nak membantu, serius! Macam kitaorang, tolong angkat makanan, distribute segala, tolong hidang, seronok gotong royong ramai2.
Ni Assistant aku, sangat rajin, komitmen tinggi, buat kerja pon cepat. Dah nak kawen dah, hujung bulan April ni. Senior Exec dia bila lagi, ek?

Habis makan, masa untuk melipat tikar! Selalunya hari Khamis memang aku dah 'pancit' sikit sebab mentally tired...Mana tak 'pancit' kalo hari kerja biasa pon, tiap2 hari aku balik lewat, dalam pukul 9 lebih. Macam minggu ni, langsung tak cuti rehat lagi. Kojo jer 2 minggu berturut. Balik umah, lepas Maghrib aku dah 'pengsan' depan tv, zzzzzzzzzzzzzz....

Nota Kaki: Rasa macam sibuk shooting plak bila kerja tak henti...

No comments:

Post a Comment