Saturday, March 20, 2010

Kesian Budak Manja Nih...

Salam...

Huh, hari Sabtu, 20 Mac 2010...kepalaku still rasa berat...pagi tadi bangun nak gi ofis pon rasa tak larat gilo. Kesihatan minggu ni tak berapa bagus. Seawal hari Isnin, ku dah MC sebab asthma. MC ku yang ke 5 walaupun baru 3 bulan kerja kat Shah Alam. 4 dari MC tu sebab asthma dan 1 lagi MC due to demam panas. Tatau pasal apa, tubuhku memprotes sebegitu sekali, tak cukup rehat barang kali.

Hari Rabu, 17 Mac 2010, lepas briefing, "morning market meeting", tetiba aku rasa stress semacam...rasa nak nanges pon ada. Haish, mampu ker tak tubuh aku ni bertahan untuk bulan2 mendatang. Kerja makin banyak,ku redah jer sebab banyak mende baru yang aku nak kena blaja, so aku ambil sikap positif. Kerja balik lewat pon takper, janji settle satu2. Plus, ada few new task yang ku tak familiar lagi, of course la amik masa nak buat, betul tak? Itu kerja yang current, tapi bila terfikir kerja2 mendatang yang membuatkan aku bakal sibuk sehingga bulan Oktober 2010, aku memang rasa nak nanges, isk3x...Boleh handle ker tak ni? Terkejar sana-sini, huh...fikir itu ini...

Hari Khamis, petang tu aku dah rasa pening kepala sampai rasa nak termuntah bila memikirkan pertengahan next month, boss aku cuti bersalin, so dalam masa 2 bulan tu, selain current portfolio aku-Recruitment, aku kena handle Training jugak, adeh....adeh...New financial year start April; hmm...Annual Manpower Planning (AMP), Annual Training Plan (ATP), Succession Planning for critical position, etc...Company event lagik...yang mana HR automatik jadik committee; 6th CA related matters yang dah start since January until October 2010, Management Gathering April ni...Mujur kes2 disiplin bagus kat sini, so IR related matters kurang sikit, tapi kalo ada, bos aku soh aku investigate carik info. Blom kena hentam ngan orang2 operations yang kita terpaksa tadah telinga dengar jer. Manpower untuk position Operator still kritikal, proses kemasukan pekerja asing still tertangguh sebab macam2 hal, sampai bila terjaga tengah malam dari tidur pun, perkataan pertama yang terpacul keluar dari kepala aku ialah MANPOWER, scary arghhhh! Sampai semalam, Jumaat, dah 2 hari berturut2 aku amik pain killer sebab tak tahan rasa sakit kepala tu. Semalam, aku balik awal, letak jer kepala atas bantal, memang aku 'jalan' terus...tengah tertido tu pon, ofis ada called 3x cakap pasal kerja pon ku tak sedar...

Bos soh aku amik vitamin sebab tubuh aku tak kuat...tak cukup dengan Jus Tok Guru dan minum susu Anlene coklat (eh, ni untuk tulang kan, ha3x...). Tapi pagi semalam, aku makan vitamin klinik kasik, asal tubuh aku still rasa lemah ek...Membebel juga sudah, cuma menangis jer blom...Kowang ada suggestions tak aku patut amik apa, makan apa, apa patut aku jaga (tidur memang kena cukup la kan...), nanti share ek? So far yang aku terfikir, aku patut carik boipren sebab bley mengadu ngan dia kalo tensen2, manja2 sikit, auw! Sengal!

Nota Kaki: "Dia ambil berat pasal ko lah, dia concern kat ko actually, aku gerenti, mesti dalam hati dia, ada rasa sayang kat ko, mesti punya...maybe dia tak sedar jer lagi..."


2 comments: