Saturday, March 13, 2010

Group HR Conference.

Salam....

Masih cerita minggu lepas yang tak sempat di update, ngeh3x...Pada 5 dan 6 Mac ari tu, aku joined Group HR Conference yang di organized oleh HR DRB Hicom untuk semua HR subsidiaries. Aku datang kewat sikit pagi Jumaat tu sebab 'kes naik court tu kan'...Hari first buat kat Glenmarie Golf & Country Club, hari kedua kat Holiday Inn Kuala Lumpur, Glenmarie yang terletak bersebelahan jer. Tidur 1 malam kat Holiday Inn, owh, ku suka bilik hotel dan tv nya, sedap betul tidur! Aku tak kenal pon HR subsidiary lain ni, ramai giler orang2 tua, ha3x...Tapi makcik2 ni ada yang ramah, derang yang selalu tegur, senyum kat aku. Yang aku sempat kenal dari HICOM-Gamuda, Lake Kenyir Resort & Spa ( I like!!!), EON, Modenas, Rebak Marina, etc.

Pengisian nya adalah talk session la, ilmiah sungguh. Hari pertama; antara topik adalah Becoming A Preferred Employer, Performance Coaching (trainer best!) , Driving Organizational Productivity, Synergising HSE & HR Competencies (dok beh langsung...) dan ada sesi sharing parcatices dari other subsidiaries; EON dan Puspakom. First day, taklah ngantuk sangat. Aku memang suka gi training, dapat info, bley fikir2 sikit. Lagi satu perangai aku, taim training, aku suka menyalin nota kat slide, he3x...maybe strategy nak ilang ngantuk kot. Pastu, aku paling tak suka, taim trainer cakap kat depan, orang kiri kanan aku berborak ker, sms ker, apa ka, aku rasa terganggu. Majlis ilmu kena la respect sikit kan? Time lunch break, orang semayang Jumaat, sempat tido, mandi kat hotel. Malam cuma ada aktiviti ice breaking sikit, pastu settle. Kalo nak join Majlis Sambutan Maulidur Rasul kat Wisma DRB Hicom petang tu pon takpe. Lepas abis ice breaking, ku lepak kat bilik layan American Idol, derang ajak karaoke tapi ku penat and rasa malas (betul ker aku ni???) Pastu tetiba jer aku tertido depan tv, roommate aku kuar cari makan pon aku tak sedar...

Hari kedua, semua wajib pakai conference shirt. Program bermula seawal 8.30 pagi dengan sikit senaman Mental Taishou selama 3 minit 18 saat dengan 14 steps. Pastu sambung ngan talk lagi. Aku paling suka taim GM HR yang baru, Dr Khairir Khalil present pasal HR Initiatives, dia citer pasal Succession Planning. Well, aku memang kagum dengan lelaki yang knowledgable dan bagus pasal planning. Them, ada talk pasal Capability Development Planning, aku dah start mengantuk yang tak di tahan2 lagi. Sebab? Lepas breakfast tu aku ada amik ubat selsema, tak tahan laaa....allergic sejuk aircond kot. Lama gak aku 'tido2 ayam' tu, ada la 2 sesi kot termasuk taim talk dari Director General-IR, Labour Office, hah. bley? Ramai orang perasan aku tertido tu, hu3x...Abis dalam pukul 5 petang. Yang dalam gambar tu, Group Managing Director DRB Hicom, Yang Berbahagia Dato' Sri Haji Mohd Khamil, sangat cool ngan staff2, ramah. Abis jer, aku terus balik. Penat mental wooo...

Nota Kaki: Sibuk berpanjangan sehingga pertengahan tahun...Management Gathering next month hopefully dapat buat kat Lake Kenyir Resort & Spa or Rebak Marina, Pulau Langkawi...

No comments:

Post a Comment