Saturday, March 20, 2010

Bro, lu memang best!

Salam...

Ari tu, aku ada citer yang aku nak pi tengok teater Antara kan? Hmm...3 minggu lepas rasanya. Aku tamau cakap sangat pasal teater arahan Erma Fatima tu. Oklah, boleh layan sebab aku bukan pandai sangat pasal teater ni, maksudnya teknikal la. Cuma sometimes, ada few adegan, aku rasa macam tengok persembahan untuk Minggu Penutup Orientasi, hah, bley? Teater tu ada selang seli ngan nyanyian jugak. Aku paling kagum ngan suara Azlan The Typewriter, power giler suara mamat tu, serius! Terus aku termotivated nak karaoke Laguku Untukmu Meet Uncle Hussein, tak tipew! Suara Jamal Abdillah pon best, sama jer macam kita dengar kat radio tu, maintain dari dulu sampai la ni.

Bila habis performed, macam biasa, ada sesi autograph. Biasalah, mana2 artis yang glamer dan ada nama, akan dok kat meja lobi IB untuk sesi ni, nak amik gambar ker apa kan. Masa ni la nak tengok dekat2 Nasha Aziz (selagi Kak Nasha tak kawen, saya pon tak kawen jugak taw!), Fahrin Ahmad, Ziana Zain (aku serius malu bila nak amik autograph Kak Ziana, si Natrah ngan Iera jerit2 cakap cenggini, "Kak Ziana, yang pakai baju hitam tudung hitam tu, bakal adik ipar!" Kak Ziana sengih jer tengok aku, tapi aku sempat soh kirim salam ngan Anuar Zain, yeah!)

Tapi mamat yang dalam gambar ngan aku tu, takde dalam sesi autograph tu. Aku rasa malam tu, yang paling outstanding performance nya ada lah dia! Wataknya sebagai Ketua Iblis, hu3x...lu memang best, bro! Walaupun dia tak sepopular artis lain, tapi dah lama jugak aku follow dia berlakon; sama ada drama tv or teater. Nama dia memang ku dah familiar, dan aku antara peminat lakonan dia jugak lah. Harusla lepas tengok teater Antara tu and aku promote nama dia kat Nat, kawan aku tu pon sudah naik sawan jugak ngan ini mamat sampai tertinggal la Fahrin Ahmad kat belakang, hu3x...Ada la sekali 2 chat ngan dia kat Facebook, dia sangat humble dan kelakar. Dan kitaorang berkongsi satu perkara yang sama iaitu ASTHMA, muahahaha...Oklah, untuk Encik Azhan Rani, semoga di mudahkan pintu rezeki, dapat banyak job lakon yang bagus2 and maintain sifat humble, tidak sombong itu, lu memang best, bro! Oh, ya aku nak promote jugak ni, nantikan kemunculan beliau dalam drama Habil & Qabil untuk slot Samarinda tak lama lagi, wah gitew!

Nota Kaki: Malam ni nak layan 'Sri Mersing'...stress macam mana pun, boleh di release dengan perkara yang kita suka buat, ok? Jangan fikir banyak, nanti jantung lemah!

No comments:

Post a Comment