Saturday, October 23, 2010

Sepanjang Minggu...

Salam...

Sepanjang minggu ni, aku sibuk lagi kat ofis ngan kerja2 menimbun tu. Dan sepanjang minggu ni juga, dengan kerja2 yang menimbun tu, ada few things yang membuatkan aku 'berlaga angin' ngan bos aku. Bukan aku sorang, tapi colleague2 aku juga. Memang tetiap hari meluahkan rasa tak puas hati sesama kitaorang. Tapi tu lah kan, kita tak jadi bos lagi, mana tau kalo jadik bos sok, kita akan behave macam bos2 kita jugak, Allah tu Maha Mengetahui kan? Aku start kerja hari Selasa tu, balik lewat jugak, sekitar jam 10 malam. Tu pun sebab mata aku dah berair...penat sangat.

Rabu, aku blah awal sebab ada plan nak kuar ngan Cik Natrah, nak jumpa si Cairul kat Sentul. Paling last aku jumpa mamat ni masa wedding dia December tahun lepas. Kitaorang gi lepak kat kedai makan si Wawan-kawan Cairul yang la ni dah jadi kawan aku plaks, he3x...(mamat ni pernah majuk ngan aku bila dia called, tapi aku masa tu sibuk shopping kat Pavilion, hu3x...) Wawan ni memang pandai masak, so far dia masak apa pun memang aku suka. Hubungan aku ngan Cairul lebih kurang macam 'kakak-adik' dan Natrah adalah best fren Cairul sejak skolah menengah since Form 4. Masa kitaorang kerja Jusco, aku kenal Cai dulu, then Nat. Pastu, aku rapat ngan Nat pulak, sebab sesama gediks, muahahaha...Walaupun kami saling mengenali antara kami bertiga, tapi dalam beberapa perkara, aku still respect friendship Nat-Cai sebab pada aku mereka lebih dulu saling mengenali sebelum aku. Aku sama sekali takkan 'overshadow' their friendship atau 'memandai2' tak tentu hala. Sebagai kawan, kita tentu boleh rasa 'degree of closeness' kita setakat mana. Ada perkara2, kita perlu respect 'life' kawan kita walaupun dia nampak tak kisah, tapi mana tahu dalam hati sebenarnya dia sangat kisah kan? Sometimes kita kena tengok 'context' masa tu camner. Kitaorang berborak sampai jam 11 malam lebih kurang. Then, Nat ada something personal need to discuss with Cai, then aku biarkan derang berdua, sementara aku tunggu jer dalam kereta.

Khamis, aku outstation ke Pekan. Terkejar2 nak settle macam2 mende. Dan session 4.30 petang, benar2 mencabar keupayaan intelektual aku, bila terpaksa berhadapan dengan 'national union'. Ternyata aku sangat terkejut ngan situasi yang aku hadapi waktu tu yang sepatutnya perkara2 itu di jawab oleh bos2 aku, isk3x...Hmmm...pengalaman berhadapan dengan lebih kurang 30 orang pekerja lelaki dan aku sorang jer wakil HR, perempuan plaks tu, isk3x...memang berpeluh, beb! Apatah lagi awal2 tu derang refuse untuk sign Letter of Appointment tu setelah tertangguh sebanyak 2x. But finally, aku managed untuk make sure kesemua mereka menurunkan tandatangan tu, tanpa ada rasa ragu2 (kena sharpen art of negotiation aku nih...). Dan after sejam sesi tu berakhir, menggigil aku still tak hilang lagi, hu3x...Aku memang selalu bernasib malang taim2 bos aku patut handle or attend mende2 penting, tapi selalu jatuh kat aku, uwaaaaaaa....Aku anggap, mende2 ni mematangkan aku, itu jer. Dan aku sampai Shah Alam,sekitar jam 11 lebih, pukul 1 baru aku sampai umah.

Jumaat aku masuk lewat, penat mental toksah citer la...Dah la bos aku tepon, marah2 aku pasal mende yang tak confirm lagi, lagi aku rasa macam malas nak layan dan menambahkan degree keras kepala aku. Masuk jer ofis meeting itu ini, orang kejar itu ini, memang kepala aku berat jer...Dan after Maghrib, tanpa di rancang, aku dan Noorul telah 'terlajak perahu' ke TGV Sunway untuk tengok wayang. Kitaorang telah aci redah untuk menonton 'You Again', memang kelakar citer ni, dan sangat layan! Kuar jer, lapang kepala tak ingat kerja2 ofis. Oh ya, buat kali pertama dalam hidup, saya makan Burger King ek, he3x...


Hari ni Sabtu, memang pagi adalah waktu aku bergolek2 atas katil. Bangun awal pun, aku malas nak bangkit dari katil. After Zohor, aku ajak Yie gi PWTC, bukan tengok Persidangan UMNO tapi menyibuk kat gerai jualan kat situ, saja jer. Terbabas beli 2 pasang kain dan beberapa bijik kerongsang. Aku nampak Zizie Ezette! Sangat chantek! Tapi aku kompius kenapa ada beberapa orang sblom ni termasuk mama aku, bila tengok Zizie ingat aku, memang sangat tak sama! Then, gerak pi umah adik aku, main2 ngan Pya, mengclearkan stok2 baju adik aku, 8 lebih, aku balik umah Keramat, sibuk la online sampai la, he3x...

Nota kaki: Yang kat atas tu, gambar masa berbuka bulan puasa ari tu ek...Ngan budak Law batch aku, terjumpa balik taim tu sebab yang ajak aku join ni, mostly yang aku kenal sumer brothers jer, he3x...Wife orang lain sumer nampak muslimah jew...


No comments:

Post a Comment