Sunday, October 17, 2010

Rileks...

Salam.

Hujung minggu yang merilekskan (eh, ada ker words ni dalam Kamus Dewan ek???). Start dari wiken ni sampai la, wiken ujung bulan ni, adalah masa untuk lepak2 dengan tenang dan nyaman (walaupun aku bawak balik 4,5 claims untuk di verify, hu3x...). Penat mental toksah citer la...Dan selalunya, kalo aku penat kerja ni, perkara yang akan membantu mereleasekan aku adalah lepak ngan kawan2. Nak plak kalo kawan lepak makan lepas kerja, lagi la aku suka, muahahaha...Dan sejak minggu lepas, kerja aku dalah makan non-stop seperti terkena jangkitan symptom kegemukan.

Hari Jumaat, lepas Maghrib aku terus cau balik Keramat. Alang2 lalu Ampang tu, aku wat appointment ngan Cik Nat untuk makan nasi lemak kukus daun pisang, perghhh, terbaik! Lagipun, malam sebelum tu, dia sms aku ajak chatting sebab tetiba dia rasa nak merepek meraban ngan aku, tapi sayangnya kalo kat Shah Alam, aku memang tak online. So, aku nak redeem balik la bila kuar lepak2 makan. Aku bedal sampai 2 bungkus nasi lemak lazat itu! Lepak2, gelak2 meraban dari pukul 8.30 malam sampai 11 malam.

Esoknya, aku breakfast nasi goreng cili padi Seksyen 13 ngan Sha Tuyee. Alang2 aku nak gi ofis, aku plan la breakfast skali. Aku memang suka kalo breakfast ujung minggu ngan kawan2, takyah jumpa lama2, kejap pun ok. Then, aku berkampung kat ofis sampai pukul 3 petang, tu pun aku dah tahan sebab mata aku berair sebab ngantuk giler siot! Penat mental pun yer. Dan sebagai balasan, aku memang tido mampus bila sampai umah Keramat, muahahahaha...

Bangun pagi Ahad dengan kualiti masa tidur yang cukup bagus! Cover yang tak cukup tido sepanjang minggu. Macam biasa, basuh kain, then aku antar servis kereta kat Ah Seng Setiawangsa. Pastu, kuar ngan kawan lama aku, kitaorang lepak kat Wangsa Walk dari 10.45 pagi sampai 2.45 petang. Asalnya nak gi Red Box, tapi aku request tukaq plan ke sesi makan2 jer sebab bley borak lama. Now, lepak2 kat umah sambil belek2 baca suratkhabar. Esok, aku Annual Leave, yeahhhhhhh!!! Mau pigi PTPTN, nak check hutang sebab mau merancang perkara2 penting untuk tahun depan, chewah! Jeng, jeng, jeng...

Nota kaki: Allah memang boleh 'balikkan' perasaan di hati kita bila2 masa, oleh itu jangan cakap besar, ok?

No comments:

Post a Comment