Sunday, October 17, 2010

Kalau Jadi Lelaki...

Salam...

Petang Rabu baru2 ni, alang2 nak stayback, lepas jer abis meeting ICC, aku ajak si Noorul Legal opis aku gi melantak. Dan kitaorang kuar bertiga sebab Si Ken, Exec Security nak join skali. Aku tak berapa rapat sangat ngan Ken walaupun kitaorang satu department, nak plak aku selalu dengar budak2 ni citer tentang sifat 'poyo' mamat ni, he3x...Tapi so far, aku ok jer ngan dia. So bila dia 'poyo', aku dah mentally prepared untuk itu dan layan jer la, apa ada hal. Mamat ni kalo tak silap aku, dah 4 tahun jugak la kerja ngan company kitaorang tu. Pernah jumpa wife ngan anak pompuan dia sekali masa dia bawak gi Career Fair ari tu. Ya Allah! Anak perempuan dia yang berusia setahun lebih tu, sangat la comel dan keletah. Bila aku tegur dia, terus dia nak melompat turun dari dukungan ayah dia dan nak aku dukung, tergamam jap aku. So comel dan menghiburkan.

Ok, berbalik pada cerita kitaorang lepak2 tu, selalunya aku suka lepak kat satu kedai mamak kat Seksyen 20 tu. Borak punya borak, ntah macam mana, kitaorang tanya Si Ken ni, kalo lelaki2 yang ada kat ofis tu, spesis lelaki yang macam mana yang sesuai ngan kitaorang. Saja nak tau dari pandangan mata kawan satu opis kan, he3x...Untuk Noorul, Si Ken pun cakap la yang dia sesuai ngan Encik MIS sebab sekian2 reasons, hmmm...macam tepat juga sebab orang lain pun pernah komen hal yang sama.

Untuk aku, Si Ken komen, aku sesuai ngan Encik AMN sebab aku banyak cakap dan suka berceloteh, so aku sesuai ngan lelaki yang pendiam, erk??? Terus aku bukak cerita, masa memula kerja situ pun, aku memang suka tengok Encik AMN sebab dia quiet, pemalu, senyum jer. Aku pernah usik dia, merah padam muka dia menahan malu, weh! Aku ni lagi malu, lagi aku suka usik, muahahaha...Tapi tu lah, orang pendiam ni suka pendam. Macam ari tu, aku dengar citer, Encik AMN ni stress teruk sampai dia pernah jatuh n 'black out' jap, scary arhhh...Sampai HOD dia kena pangge ngan CEO. Btw, whatever it is, sama ada Encik MIS atau AMN, dua2 tu laki orang ek, muahahahaha...Bila kitaorang tanya Ken, kalo kat ofis tu, dia suka perempuan yang macam mana, dia mentioned nama Puan ES dan Cik FF. Aku ngan Noorul semyum jer sebab taste dia memang sama ngan Uda2 di luar sana, he3x...

Balik ofis, Noorul citer2 ngan si Timah, Payroll Assistant. Then Timah tanya, "Kalau Kak Noorul jadi lelaki, akak nak girlfriend macam mana?" Then Noorul jawab, "Kalo akak, prefer macam Kak Mirza sebab dia fleksibel, boleh bawak ke hulu ke hilir, pandai bawa diri." Aku? Erk, pengsan! pengsan! Masa kat UIA pun, kawan2 pompuan aku pernah kasik komen yang sama. He3x...itulah saya di mata kawan2 perempuan saya. Tapi tu lah, derang ni sumer tak pernah tengok sisi aku yang laen lagi kan, ha3x...


No comments:

Post a Comment