Sunday, October 10, 2010

'Fong Sai Yuk'...

Salam...

Aku bukan nak cerita pasal kung fu bila letak title filem Jet Li nih...Sejak dari lepas cuti raya bermula 20 September sampai la hari ni, aku sangat penat tak hengat terutamanya mental sampai bila jalan pun, aku rasa macam tak jejak tanah, ala2 melayang. Kalo aku berangan lebih, konfem aku dah terbang dari pokok ke pokok kan ngan selendang panjang berjela melilit kat pinggang. Kerja aku sangat menimbun dan lebih memenatkan bila ada few kerja bos aku yang kena cover. Geram toksah citer la, layan jer walaupun 'gosip di kalangan budak2 department' makin panas!

Hari ni Ahad, aku kerja, jaga booth untuk Career Fair kat Mid Valley Exhibition Centre, baru sejam aku sampai umah ni. Aku memang rasa nak cuti jer tapi memandangkan banyak lagi kerja yang tak settle, terpaksa la aku kuatkan semangat. Maybe aku nak apply cuti next week kot, 18 Oktober, annual leave pun berbelas hari lagi ni nak clear. Aku mau lepak2 kat umah, tido sambil belek2 buku resepi, try wat puding roti, erk?

Hmmm...sangat letey lorrrr...Tapi takper, kesibukan ini telah sedikit sebanyak mengurangkan kesedihan aku yang selama 3 hari ari tu. Tak sangka plak yang opismate pun concern dengan 'personal issue' aku tu, mereka memahami. Noorul Legal memang tak pueh ati hari Isnin tu bila aku cakap yang aku tak cukup tido bila mata aku laen macam, padahal aku baru pas 'meleleh', muahahaha...Dia siap discuss ngan member sebelah meja dia, "Eh, apa 'personal problem' Kak Mirza tu ek? Dia gaduh ngan boyfriend dia ek?" Hari Rabu baru aku share ngan derang sikit2 taim lunch hour, tu pun aku wat summary, he3x...

Dan pagi Khamis, bila received email dari Cik Nat yang bertitle,"How's ur morning?", berjaya membuatkan aku senyum sendiri. Dan aku tersentuh ngan statement terakhir di penghujung email yang tertulis," Ko jangan sedih2 sebab ko seorang yang sangat happy go lucky. Bila ko sedih, ko akan sedih yang amat sangat..." Hik3x...kenal sungguh ko ngan kawan ko ni kan? Proses mengenali rakan baik atau rapat bukannya boleh mengambil masa 3, 4 bulan tapi bertahun kan? Itupun melalui satu proses yang di namakan 'communicate'...bukan mudah dan singkat. Hmm...saya akan sedih bila hati saya terluka, terutama dengan orang2 yang mengaku rapat dengan saya. Dan selalunya orang2 ini memang tidak sedar mereka telah melukakan hati saya. Dan selalunya saya akan merawat hati saya sendirian kerana mungkin saya seorang saja yang menganggap perkara itu penting tapi tidak bagi mereka.

Walaupun penat dengan kerja dan 'kesedihan', sikit terubat bila hari Sabtu semalam, menghabiskan masa jenjalan ke umah kawan2 yang dah lama tak jumpa. Kiranya YB Datin Paduka Mirza memenuhi jemputan kawan2 la, ada 4 rumah semuanya. Tenghari ke Sungai Pusu, Gombak - besday party anak Chaun yang bongsu, umur 2 tahun. Ala2 macam farewell jugak la sebelum dia berangkat ke UK lagi 2 weeks. Sempat jumpa Tok Ijal gak kat situ 1 family. Main2 ngan anak2 perempuan dia, best jer. Then, gerak pi Kajang; Puncak Saujana dan Taman Desa Baru, dekat2 ngan Jusco Cheras Selatan. Satu adik member bertunang dan satu lagi open house. Owh, aku sangat kagum ngan kawan aku Encik Lawyer itew yang la ni sudah memandu Harrier! Dengan umah 2 tingkat corner lot dengan interior cantik siap ada air terjun kat belakang laman umah, sangat mengagumkan aku! Taim aku sampai tu pun, kereta2 tetamu sumer gah2; Toyota Vios, Honda City segala, aku segan ngan Kenari merah gagah berani aku tu. Then, after Maghrib, ke Setapak plak, untuk makan2 lagi di umah Cik Pujah, sambil bermesra ngan 3 anak2 nya; Arif, Insyirah dan Munawir, best!

Oklah, tubuh semakin tak larat...mau golek2 manja dulu atas katil. Daaaaaa...

Nota kaki: Perlu tak aku beli Nikon D3100 ni aaaaaa....aku rasa sungguh tercabar bila melihat advertisement itu tempoh hari! Notebook dan Blackberry juga, haishhh!


2 comments:

  1. Puncak Saujana?Umah sapa Amy?Aku kenal ke?

    Erkkk kau lalu umah aku nak ke Puncak Saujana tu...hehehe

    ReplyDelete
  2. He3x...aku nampak signboard Jenaris tu, aku dah tau tu umah Mak Bonda ko kan? Umah kawan aku masa kerja Jusco, dia baru jer pindah situ end of last year.

    ReplyDelete