Monday, May 10, 2010

Lagu Gajah...


Gajah hidung panjang
Badan hitam besar
Kaki macam tiang
Dua telinga lebar
Telinga macam kipas
Jalan bongkok-bongkok
Gajah tidak malas
Boleh tolak pokok!

Nota Kaki: Anak saudara aku bley menyanyi macam2 lagu, termasuk Lagu Gajah ni! So comel! Aku sangat kagum bila first taim dengar dia menyanyi lagu 'Tanya Sama Pokok' dengan melodi yang betul dan sebutannya kurang pelat, dengar sebutir2 pronounciation dia. Yer la, untuk kategori budak umur 2 tahun 9 bulan, kalo leh hafal lirik lagu, kagum sungguh aku! Lagu lain yang dia suka nyanyi macam lagu Kucing, Pelangi, Anak Nabi Kita, Rukun Islam, etc. Aku pun tak sangka yang the one and only anak saudara aku ni, suka menyanyi. Amat genetik aku kan, ha3x...Kalo tak silap, adik aku pernah cakap, pernah terdengar dia nyanyi korus lagu Mila, yang berbunyi, "Dalam cinta harus saling percaya..." gitew! Kena bawak pi karaoke nih! Dan adik aku pernah jugak terdengar Cik Pya ni sebut perkataan "gedik!". Bila adik aku tanya, "Mana Pya tahu 'gedik' tu?" Dengan selamba, Cik Pya menjawab, "Mak Long!", adeh3x...Salah aku meh?

No comments:

Post a Comment