Monday, May 17, 2010

Kisah Hujung Minggu...

Salam.

Hai! Dah seminggu tak merepek kat sini kan? Hurm...aku memang dah bertekad, weekend bebaru nih, aku tamau fikir pasal kerja, LETAK TEPI! Wiken bebaru nih, adalah wiken my personal life, so buatlah apa2 aktiviti yang aku suka nak buat ek? Penat mental sepanjang minggu lepas, huh! Dah la pagi Jumaat tu, termenangis teresak2 macam budak kecik, wawawa...Tapi takper, bila menangis, leh release! Ceria weekend ku bermula dengan:

a) Jumaat 14 Mei - 8.30 malam
Yeay! Best dapat berkumpul ngan Che Pi, Sha Tuyee untuk mengenakan Abang Nazim, muahahaha...Ku heret sekali opismate aku, si Noorul join makan kat Flaming Steamboat, Sunway. Kitaorang lepak sampai pukul 11 lebih. Then, ku sampai umah dalam 12 lebih, online jap, sambung chatting ngan adik Che Pi, Suhana, hu3x...

b) Sabtu 15 Mei - 8.00 pagi
Sudah bangun bersiap2 nak gi meredah audition Koir Kebangsaan kat Jabatan Kebudayaan & Kesenian Negara kat bekas Bangunan MAS @ Jalan Sultan Ismail. Aku di temani photographer aku, Pok Yie. Lebih kurang 9.15 pagi, kitaorang dah sampai kat tempat audition. Aku macam kompius kejap sebab bila aku sampai ada la dalam 4,5 orang budak2 perempuan sekolah rendah pon ada kat situ. Rupanya ada audition untuk Koir Permata Seni Negara jugak, kategori yang umur 7-11 tahun. Untuk group Koir Remaja pon ada.

Tak ramai sangat yang datang audition tu. Untuk Permata Seni, adalah dalam 5 orang, Remaja dalam 4 orang dan dewasa dalam 5 orang, masa pagi tuh. Lepas isi form, aku dok lepak baca Harian Metro, yang lain2 semua sibuk praktis, huh, sentap aku! Sekitar jam 11 pagi, derang pangge aku untuk audition kat tingkat bawah, dengan 2 orang yang lain. Sampai tingkat bawah, duduk jap dalam 10 minit, aku belek2 bahan2 bacaan yang ada kat situ. Tetiba, perempuan sebelah aku tegur, nama dia Anne, student TESL UiTM.

Anne: U nyanyi lagu apa?
Aku: Hmmm...tatau lagi nak nyanyi lagu apa?
Anne: (Muka macam surprise...)
Aku: Awak nyanyi lagu apa? (Sebab aku tengok kat tangan dia ada kertas, tengah hafal lirik...)
Anne: I nyanyi lagu Yuna, Dan Sebenarnya...
Aku: I see...
Anne: U ni nampak konfiden lah! Macam tak takut pon! Macam dah biasa menyanyi jer...
Aku: Uiks! Takdelah! Ni my first audition kalau bab menyanyi nih! Malas nak fikir sebab nanti nervous...

Then, tak lama lepas tu, nama aku di panggil untuk audition. Hik3x...tercapai jugak aku nak face to face ngan Syafinaz Selamat, chantek sangat dia! Aku memang admire tengok dia sebab dia stylo, elegan dan bijak. Dalam audition ni, ada 4 bahagian. First sekali, kena menyanyi apa2 lagu yang kita pilih tanpa muzik, kira acapella la. Aku tatau nak nyanyi lagu apa; sama ada lagu Ella, Krisdayanti ataupun macam yang di suggest Che Pi, lagu Shima. At last, aku nyanyi lagu Shima, 'Setelah Aku Kau Miliki'. Mula2 memang nervous tapi bila aku terpandang Syafinaz dah start ngangguk2, dah rasa konfiden sikit, gitew! Pastu ada 'sight reading in parts', kalo tak silap aku, ala2 kena ikut key piano tu, sebut 'la....la...la...'. Pastu, ada tepuk2 tangan, macam ikut bit rhythm yang derang wat and last sekali dia soh aku menari, lagu 'Mercy', adehhh...part ni yang aku paling segan sekali! Sebab aku memang terkenal sebagai seorang yang pemalu kalo dalam environment yang aku tak biasa. Result tatau lagi, nanti derang call.

Abis audition, aku gi lunch kat my faveret Kelantanese warung at Kg. Baru, depan KL International; ayam percik, gulai daging, ikan masin, ulam dan budu, burppp! Perut Kelantan sangat kan? Pastu balik umah, huh...tertido sampai 4.30 petang. Terlepas taim nak gi birthday party anak kawan aku kat Taman Puncak Jalil. Lepas Maghrib, just lepak2 makan kat Bangi Kopitiam, Setiawangsa, then balik umah layan Cerekarama 'Sebelum Akhirat'.

c) 16 Mei Ahad
Selamat Hari Guru! Dan Hepi Besday untuk kawan skolahku, Shidah juga! Bangun pagi, basuh kain dulu. Pastu, siap2, dalam 11 lebey, gi melalak kat Red Box Plus, Pavilion ngan Che Pi n Noorul. Phewww...selepas 3 bulan 11 hari tak melalak, akhirnya tercapai jugak ini hari! Memang rasa ketat habis tekak aku. Abis dalam kol 3 petang, hmmm...on the way balik tuh, macam terfikir nak layan, 'A Nightmare On The Elm Street', lantas menghalakan keretaku ke MBO Cinema, Galaxy Ampang, layan citer seram sorang2, yeay! Berjaya juga aku menghakis ingatan aku dari memikirkan pasal kerja!

Nota Kaki: Sudah kecut perut untuk Management Meeting esok dan lusa, isk3x...

3 comments: