Saturday, May 8, 2010

Kawan Bujangan Saya!

Salam!

Perkenalkan kawan2 bujangan saya! Mesti kowang pon dah kenal kan 2 orang kawan aku ni, sebab nama2 derang antara yang paling kerap di sebut dalam blog aku nih! (Sorry, takde royalti!) Kalo aku serabut kepala hotak, hmmm...2 orang ni la antara kawan yang aku carik untuk release, selain my Kache dan Kak Mok-Natrah (owh, yang lain tu kalo nama tak di sebut, hanya sebab kowang adalah status tunangan orang, suami orang, bukan bujangan ek, ha3x...)

Dengan Ayah Pi, aku selalu communicate thru email or sms (he3x...aku actually yang selalu ngaco dia, cerita macam2!!) Sesuai dengan kerja nya dalam penerbitan buku, susunan bahasanya sangat bagus dan best di baca, tak tipew! Walaupun dia garang dan serius, tapi dia adalah orang yang sangat kelakar! Kalo kowang leh ternampak aku senyum sensorang depan PC opis, maksudnya aku tengah menahan ketawa baca tulisan emailnya yang sengal dan kreatif. Kowang ada tak adik pompuan yang cun macam Nasha Aziz, Scarlett Johansson, takpon macam Rita Rudaini, leh la tolong forwardkan kat dia, mesti dia teruja!

Ngan Sha Tuyee, aku selalu habiskan masa ngan makan lepas waktu kerja sebab kitaorang selalu balik lewat. Lagipon umah dia dekat ngan opis aku, dalam 10 minit jer. Kalo weekend aku gi opis, ada tendency kitaorang akan breakfast nasi goreng cili padi kat area Giant Shah Alam. Kalo ngan Sha, aku akan jadik pendiam sebab dia cakap lagi laju dari aku, ek! Maklumla Cik Lawyer! Lepas balik opis tadi, sempat jer dia teman aku makan roti canai kat Seksyen 20. Selalunya sambil borak2, kitaorang akan terfikir macam2 mende nak wat dalam masa beberapa bulan ni, antaranya:

a) Nak carik boyfriend; deadline September dan Oktober, wah!
b) Nak lepak kat Hard Rock Cafe bulan Jun ni; ngan Encik Budi & Kak Mok!
c) Beli kain baju raya tahun ni kat gedung Jakel terbesar kat Malaysia!
d) Memikirkan bila nak redeem plan nak pi Kuantan yang dah 2x tertangguh!
e) Celebrate our besday dengan ATV ride dan mandi air terjun @ Kemensah, yeay!
f) Shopping @ Pavilion, takpon SACC Mall, rebonding rambut?
g) Pot luck Hari Raya untuk kawan2, aku masak??? Biar betik???

Derang ni sokmo sibuk, masing2 ada life sendiri, tapi kalo ada waktu terluang, kitaorang akan lepak together2. Jangan luper next Friday!

Nota kaki: Pulau Rebak selat selari, Tiga dengan Kuala Cenang, Sudah nampak sahabatku mari, Hati di dalam rasa senang...Nikmati kebahagiaan bersahabat, ok?

No comments:

Post a Comment