Saturday, May 8, 2010

Hectic...

Salam...

Ni adalah meja kerja aku kat opis. Bersepah kan? Ni adalah keadaan meja pada hari Khamis, 29 April 2010 sejam sebelum aku gerak ke Teluk Batik. Keadaan meja ni lagi horror selepas aku balik dari Teluk Batik jugak! Terutamanya hari ni! Hmm...hari ni seharian aku kat opis, dari jam 10.45 pagi sampai 7.45 malam. Kojo banyak seyyy...silap2 esok aku sambung lagi kat opis, ni pon wat balik kojo gak ni. Sejak balik dari sana jugak, aku tak cuti2 lagi, kiranya dah 2 minggu aku kojo direct, nak wat camner...awal2 bulan ni, banyak report nak kena wat, internal audit plak datang, bos cuti bersalin, assistant cuti kawen 2 minggu, kalo Exec aku tak sempat wat kojo, aku jugak kena cover sikit2 sampaikan aku questioned balik one of my big boss bila dia cakap, aku kena support staff aku kalo dia lambat, aku tanya balik soklan nih, " Abis tu, kerja2 saya saper nak buat, cik?" Terus terdiam 2nd man itew...selamba jer aku tanya kan?

Dah la kerja2 bos aku, dia tak sempat nak handover bila tetiba bersalin, 'sakit' aku seyyy nak keep track balik mende2 yang aku tatau progress nyer apa, tak pasal2 aku temporarily kena cover Training Section jugak. Pasal manpower status pon, definitely aku. Moral of the story, since pertengahan April, bley la di simpulkan aku sort of cover 4 orang punye kerja, tak tercirit ker? Tapi tu lah, macam biasa, redah jer...Mentally tired toksah citer la, tapi mujur la aku suka wat kerja aku sekarang, cuma membebel sekali sekala tu, biasak la...Wah, dah nak masuk 5 bulan aku kat company ni, bulan depan dah abis probations, tatau la confirm ker, extend ker or terminate, scary arhhh...banyak tatau lagi nih...

Nota Kaki: KPI saya tahun ini adalah untuk menjadi tunangan orang bulan September ini, bley?

2 comments:

  1. Weh takde citer lain dah ke..life ko skrg selagi belum tutup mata..keje..keje..keje..;p

    ReplyDelete
  2. Yup, sangat btol tu Cik Nowwa, citer aku la ni memang pasal kerja jer, tak tipew!

    ReplyDelete